Plogging

El nostre centre ix de nou al carrer, aquesta vegada amb l’alumnat de sisè de primària per a realitzar una activitat amb objectius físics, de salut i mediambientals: plogging.

I, en què consisteix?

El Plogging és la pràctica que combina l’exercici a l’aire lliure amb la recollida de residus. En altres paraules, es tracta d’aprofitar qualsevol activitat física a l’aire lliure per a la recollida dels desaprofitaments que es troben a les platges, les muntanyes o les pròpies ciutats.

El nostre alumnat es desplace niant des del col·legi fins a l’Albir. Una vegada allí se’ls van donar les indicacions oportunes d’organització i de seguretat i entrem en el llit del va riure sec o Bulevard dels músics, punt d’unió de dos barrancs, el de Soler (o Barranco Hondo) i la rambla de l’Albir (o riuet sequet)

Res més començar, i poc abans d’arribar a la zona del mercat ambulant, el nostre alumnat ja havia omplit les deu bosses de gran grandària que portaven.

Finalitzada la recollida i després de l’explicacions dels motius pels quals s’acumula tant de fem en el llit, l’alumnat gaudisc d’un merescut descans a la platja de l’Albir, esmorzar i bany inclòs per a reposar forces abans d’iniciar de nou la caminada de tornada al col·legi.

El més important no va ser la recollida dels residus, el més important i productiu va ser la conscienciació creada en la ment del nostre alumnat, en la ment dels futurs ciutadans.