Yoga Mindfulness

Tenim molta il·lusió d’explicar-vos que comencem un projecte molt interessant en el CEIP Vesles e Vents per a tota la comunitat educativa: alumnando, famílies i professors.

I per què sobre Mindfulness i Ioga?

Al claustro siempre nos ha preocupado cómo poder ayudar a nuestro alumnado a hacer una mejor gestión de sus emociones tanto a nivel Al claustre sempre ens ha preocupat com poder ajudar el nostre alumnat a fer una millor gestió de les seues emocions tant a nivell individual com grupal, així com la millora de les relacions en el centre i la manera en què podem ensenyar als alumnes i alumnes a mantindre la calma en moments de conflicte, a ser més respectuosos entre ells i amb si mateixos i a ser menys impulsius amb la resta de companys i companyes.

Aplicant tècniques de Mindfulness, alumnat, famílies i professorat, coneixeran tècniques i diferents mètodes de relaxació i meditació, per a poder aconseguir un estat de consciència i calma que ajude a conéixer-se millor, autoregular conductes i ser més conscients del moment present, com a manera d’aconseguir major benestar i felicitat.

Els objectius del nostre projecte són:

• Millorar l’atenció i la concentració
  • Disminuir l’ansietat i l’estrés i augmentar la calma i la tranquil·litat.
  • Millorar les relacions socials i l’empatia cap a a els altres.
  • Aprendre a relaxar el cos i la ment.
  • Formar alumnat resilient, creatiu i positiu.
  • Facilitar la gestió de conflictes.
  • Regular les emocions, tant físiques com psicològiques.
  •  Millorar l’autoestima i el tracte a un mateix.
  • Augmentar la intel·ligència emocional.
  • Augmentar la capacitat d’escoltar als altres.
  • Ensenyar a relaxar-se en moments de més tensió.

A més de tindre nombrosos beneficis per al nostre alumnat, les famílies també podran beneficiar-se en la pràctica d’aquestes tècniques amb els seus fills i filles:

• Millora l’harmonia en la llar.
  • Afavoreix llaços afectius.
  • Aconsegueixen una major comunicació en família.
  • Rebaixa el nivell d’estrés.
  • Desenvolupament d’empatia i de paciència.
  • Identificació i gestió de les seues emocions i pensaments.
  • Augmenta la receptivitat davant les necessitats dels seus fills i filles.
  • Fomenta l’equilibri emocional

De moment no volem revelar-vos més, però us anirem comptant a través d’aquest blog més cosetes sobre el projecte: activitats, notícies, esdeveniments… a més de penjar consells, vídeos, música…

Esperem que ho gaudiu!

Namaste!!!