El PAC t’ho explica: “Saps el que menges?”

Aquesta entrada és una contribució del nostre institut a la conscienciació sobre els ODS (Objectius de Desenvolupament Sostenible): ODS 3. Salut i benestar.

L’alumnat del PAC ha realitzat un treball de recerca nutricional sobre alguns productes processats que poden trobar-se en els supermercats i que són de consum habitual en els joves. Han conegut els ingredients principals dels productes processats i han aprés a identificar les diferents qualitats de carn, ous i llet.

Dins de l’àmbit dels productes processats, han realitzat un ”semàfor” que indica els productes que poden considerar-se saludables (verd) o de consum més regular, atenent els seus valors nutricionals i els indicadors justos de greixos, sal, sucre i additius. A aquests productes més saludables, s’uneixen alguns altres regulars (taronja), el consum dels quals caldria limitar, i altres productes dolents (roig) que convindria evitar.

No obstant això, l’alumnat del PAC us recomana sobretot el consum de productes frescos i de fruites i verdures per a una vida més sana i saludable.