El passat 21 de gener, l’alumnat de Batxillerat de Ciències de l’IES Severo Ochoa d’Elx va participar en una enriquidora visita als laboratoris de la Universitat d’Alacant (UA). Esta activitat s’emmarca en el programa “Veuen a fer pràctiques a la UA”, que té com a objectiu acostar la ciència i la investigació als estudiants preuniversitaris.
Durant la jornada, els estudiants van tindre l’oportunitat de recórrer el campus universitari i realitzar diverses pràctiques en els laboratoris de la Facultat de Ciències. Entre les activitats van destacar la síntesi de paracetamol, on van aprendre sobre els processos químics involucrats en la fabricació de medicaments, i experiments relacionats amb l’estequiometria i el concepte de pH, fonamentals en l’estudi de la química.
Estes experiències pràctiques no sols reforcen els coneixements adquirits a l’aula, sinó que també inspiren als estudiants a considerar futures carreres en l’àmbit científic. Agraïm a la Universitat d’Alacant que oferisca este tipus d’oportunitats i esperem continuar col·laborant en iniciatives que fomenten l’interés per la ciència i la investigació entre els nostres jóvens.