• Programa d’immersió lingüística en anglés – 2n d’ESO

    L’Institut d’Educació Secundària Enric Valor de Monòver ha sigut un dels 9 centres seleccionats a tota la Comunitat Valenciana pel Ministeri d’Educació, Formació Professional i Esports per a participar en el programa nacional d’immersió lingüística en anglés dirigit a l’alumnat que curse 2n d’ESO en el curs 2025-2026.
    Aquesta iniciativa, sol·licitada pel Departament d’Anglés, permetrà que un grup de fins a 25 estudiants de 2n d’ESO visca una experiència única d’aprenentatge i convivència del 2 al 8 de novembre de 2025, en un campament situat a la localitat de Robledo de Fenar, província de Lleó.

    Durant eixa setmana, l’alumnat compartirà activitats i classes impartides íntegrament per professorat nadiu d’anglés, junt amb estudiants d’altres instituts d’Espanya, fomentant la comunicació i el treball en equip en un entorn completament en anglés.

    El programa té totes les despeses cobertes pel Ministeri, incloent allotjament, manutenció i activitats formatives. L’única despesa que hauran d’assumir les famílies serà el transport d’anada i tornada des de Monòver fins a León.

    Este programa és altament competitiu: només s’han concedit 96 beques a tot Espanya, i que l’IES Enric Valor haja sigut triat és un reconeixement a l’esforç del centre i del professorat per a promoure l’aprenentatge de llengües estrangeres i la internacionalització.

  • Alumnes del centre participen a CasinoTalks Junior

    🎉 Enguany estem de celebració… i d’estrena! 🎉

    🔵 CasinoTalks celebra la seua 5a edició i ho fem com millor sabem: apostant pel talent jove.

    Per primera vegada, en col·laboració amb l’IES Enric Valor de Monòver, vos presentem ✨ CasinoTalks Junior ✨.

    📅 Dimecres 25 de juny

    🕗 20:00h

    📍 Saló d’actes de la Societat Cultural Casino de Monòver

    🎟️ Entrada lliure

    👉 Una vesprada per descobrir el valor d’allò local a través de les veus del futur.

    Obrirà l’acte una taula institucional formada per:

    – Cristina Rico, professora del Projecte d’Investigació

    – Paco Gil, vicedirector de l’IES Enric Valor

    – Víctor Fernández, regidor de Patrimoni de l’Ajuntament de Monòver

    – Marian Padilla, presidenta de la Societat Cultural Casino de Monòver

    🎤 Tot seguit, les alumnes de l’IES Enric Valor presentaran els seus treballs d’investigació, plens d’identitat i arrels monoveres:

    🎨 Carmen Monzó – “Monovers aficionats a la pintura”

    🛍️ Martina Martín – “El mercat: passat, present i futur”

    🎶 Claudia Martínez – “Monòver al ritme de coros i dances”

    👗 Gala Martínez – “Moda amb arrels monovers”

    🔚 Tancarem l’acte amb una sorpresa molt especial:

    Inés Esteve, directora de la V edició de CasinoTalks, anunciarà les dates i els ponents del congrés d’enguany.

    💬 Cultura, història, art, tradició i joventut s’uneixen en aquesta edició única.

    No t’ho pots perdre!

    #CasinoTalksJunior #Monòver #CulturaLocal #TalentJove #CasinoTalks #CasinoMonòver #IESEnricValor #IdentitatLocal #EsdevenimentCultural #EntradaLliure

  • Viatge cultural a Polònia 2025

    L’alumnat de 1r batxillerat ha realitzat una activitat lúdic- acadèmica a Polònia durant 4 dies (30 abril- 3 de maig).

    En este viatge visitem els espais de la II Guerra Mundial, els totalitarismes i l’holocaust a Polònia. Estos espais van ser: el Museu de la Resistència, el Castell de la Catedral Wawel, la Plaça del Mercat, la fàbrica-museu de Schindler, el Camp de Concentració i Extermini d’Auschwitz I i II.

    D’esta manera, l’alumnat ha pogut complir amb els objectius de conéixer i valorar el nazisme, els seus antecedents històrics i les seues conseqüències. Conèixer i valorar críticament l’holocaust amb les seues diferents dinàmiques de discriminació i genocidi. Igualment, vam promoure actituds democràtiques i de respecte a partir d’una realitat ocorreguda a Europa. I, l’últim dels altre objectiu va ser la convivència entre companys fora del centre escolar.

  • L’IES Enric Valor participa en la primera trobada de joves representants CONFINT celebrat a la província d’Alacant amb el lema ‘Som Efecte Papallona’

    L’11 d’abril es va celebrar la primera CONFINT de la província d’Alacant. A la cita, que va tindre lloc a l’Aula de Natura de Monòver, van acudir al voltant de 70 estudiants de diferents edats, des de 5é de primària fins a 1r de batxillerat i Formació Professional. Van assistir en qualitat de representants dels Comités de Sostenibilitat de 14 centres educatius que pertanyen a la Xarxa EAR, i un centre del ‘Programa Agenda2030 Escolar’ d’Albacete. Al costat del professorat acompanyant, prop de 40 docents, van acudir també representants de la Inspecció Educativa, de l’Ajuntament de Monòver i dels CEFIREs d’Alacant i Alcoi. 

    Amb el lema ‘Som Efecte Papallona’, al llarg de la jornada es van desenvolupar diverses activitats. En primer lloc, van realitzar una fira per a donar a conéixer i potenciar l’intercanvi d’experiències ecosocials transformadores que han materialitzat i protagonitzen en les seues comunitats educatives. A continuació, van aprofundir en la seua formació participant en tallers sobre diverses temàtiques: passejos conscients i convivència, hort, compostatge, biodiversitat i aigua. D’aquesta manera, es van anar nodrint d’idees noves que portaran a les seues respectives escoles i instituts. Va haver-hi temps també per al descans, compartir esmorzar i menjar a l’aire lliure, amb la consigna de la sostenibilitat: aliments saludables, de proximitat i reduint al màxim embalatges i embolcalls: ‘Abans reduir que reciclar’. Durant la vesprada, organitzats en grups que mesclaven edats i centres, van exposar les conclusions de la jornada que havien observat al llarg del dia, mitjançant relatories creatives i variades formes d’expressió: murgues, teatre imatge, mural…

    Aquesta iniciativa ha comptat amb la col·laboració de talleristes del Col·lectiu Agriecologia, l’Ajuntament de La Nucia, l’Ajuntament de Monòver i el Centre d’Educació Ambiental de la Comunitat Valenciana. Les llavors d’aquesta trobada provenen de la Xarxa 2030 promoguda per la Inspecció Educativa que continua donant fruits i també del col·lectiu Obrim que continua facilitant els Comités de Sostenibilitat i aquestes trobades fomentant l’ús de materials i llenguatges creatius que fomenten l’Educació per a la Justícia Global.

    El paper dels adults, en qualsevol cas, és secundari; en la conferència es va potenciar el diàleg i apoderament de l’alumnat. Elles i ells eren els encarregats de seleccionar al final del dia, mitjançant el procediment ‘jove tria a jove’, als qui seran els seus representants i participaran en la CONFINT Autonòmica vinculada a ESenRED que està organitzant la Comissió de Sostenibilitat composta per assessors dels CEFIREs. També el professorat va disposar de temps en la jornada per a la formació que requereix l’acompanyament d’aquests processos participatius, les profes volem estar a l’altura i poder seguir l’espenta de l’alumnat, perquè davant la situació d’emergència planetària, les i els joves ens diuen… Sino és ara, quan? Si no som nosaltres qui?

    https://vimeo.com/1075093464
  • Fira de formació a l’estudiant, El Pinós 2025

    La fira d’orientació acadèmica i professional per a estudiants del Pinós 2025 es va celebrar el divendres 4 d’abril en l’Institut José Marhuenda Prats del Pinós. L’esdeveniment va tindre una gran afluència de participants, la majoria estudiants del darrer curs de l’ESO i Batxillerat en els centres del voltant.

    Al voltant de quaranta alumnes de 4ESO van assistir en un viatge organitzat i una representació de cicles formatius ha estat present en un estand mostrant l’oferta del nostre centre.

    Quasi quaranta entitats de les províncies d’Alacant i Múrcia han estat presents junt amb la nostra pròpia representació: universitats, instituts, acadèmies, escoles, federacions, etc. han mostrat la seua oferta educativa.

  • L’IES Enric Valor participa l’11 d’abril la primera conferència de joves a Alacant amb el lema ‘Som Efecte Papallona’

    L’11 d’abril se celebrarà la primera CONFINT de la província d’Alacant a l’Aula de Natura de Monòver. Participaran uns 80 representants de Comités de Sostenibilitat de 14 centres educatius que pertanyen a la Xarxa EAR i un centre del Programa Agenda2030 Escolar d’Albacete. El lema de la conferència de joves serà ‘Som Efecte Papallona’. Realitzaran una fira d’experiències ecosocials transformadores que han protagonitzat en les seues comunitats educatives. 

    En aquesta conferència es potenciarà el diàleg i apoderament de l’alumnat. Al final del dia triaran a representants que participaran en la CONFINT Autonòmica que està organitzant el CEFIRE i que està vinculada a ESenRED. També hi haurà professorat que es formarà per a acompanyar aquests processos participatius. Perquè davant la situació d’emergència planetària actual, les i els joves ens diuen… Sino és ara, quan? Si no som nosaltres/as Qui?

    Aquesta iniciativa compta amb la col·laboració de talleristes del Col·lectiu Agriecologia, l’Ajuntament de La Nucia, l’Ajuntament de Monòver i el Centre d’Educació Ambiental de la Comunitat Valenciana. Les llavors d’aquesta trobada provenen de la Xarxa2030 promoguda per la Inspecció Educativa  d’Alacant que continua donant fruits i també del col·lectiu Obrim que continua facilitant els Comités de Sostenibilitat i aquestes trobades fomentant l’ús de materials i llenguatges creatius que fomenten l’Educació per a la Justícia Global.

  • L’alumnat de 1r ESO passa una setmana en el Centre d’Educació Ambiental de Viérnoles

    Amb el projecte ‘Amb la teua dieta, el clima a les teues mans’ l’IES Enric Valor de Monòver ha participat en el Programa de Centres d’Educació Ambiental del Ministeri d’Educació. Durant una setmana, 23 estudiants de 1r ESO han conviscut amb estudiants de l’IES Salvador Gadea d’Aldaia en Viérnoles (Cantàbria). Han realitzat itineraris per l’entorn, visitant el Churrón de Borleña i les Dunes de Liencres, on van arreplegar plàstic que posteriorment van vincular amb la importància del consum responsable. Han realitzat diversos tallers durant la setmana, per exemple sobre la qualitat de l’aigua identificant macroinvertebrats i sobre la salut de rapinyaires analitzant egagròpiles. Per a participar en el programa han realitzat un projecte sobre la dieta i el clima, han preguntat als millors llibres, les seues famílies, receptes tradicionals sostenibles. En Viérnoles han sintetitzat l’aprenentatge amb llenguatges creatius vinculats a la ràdio i al teatre. L’alumnat valora de forma molt positiva l’experiència, destacant que han aprés de manera divertida sobre maneres de mitigar el canvi climàtic i cuidar a les espècies companyes.

  • Visita al jaciment arqueològic de la Bastida de les Alcusses a Moixent

    L’alumnat de primer d’ESO de l’àmbit de Valencià i Geografia i Història van visitar el passat 20 de març el jaciment arqueològic de la Bastida de les Alcusses a Moixent. Tot i que la boira i la pluja van acompanyar tota la visita, el grup d’alumnes i els professors acompanyants van rebre les explicacions dels guies del jaciment i van poder recórrer una part de la ciutat. El recorregut va acabar en l’interior d’una reproducció d’una casa ibèrica i van poder escoltar i veure com era la vida domèstica en una llar de l’època.

    El poblat ibèric de la Bastida de les Alcusses data del segle V abans de Crist i constituïa una ciutadella emmurallada situada dalt d’un alt en la ruta comercial que unia la costa valenciana i l’interior. En aquest jaciment s’han fet troballes molt importants per a conèixer la cultura ibèrica, com la figureta que representa el famós Guerrer de Moixent, o una de les poques mostres de textos ibèrics escrits sobre una làmina de plom.

  • Visita al MUBAG. Excursió al Museu de Belles Arts d’Alacant

    El passat 12 de març, el departament de dibuix va organitzar una activitat extraescolar per a l’alumnat de 3r d’ESO, que va consistir en una visita al Museu de Belles Arts d’Alacant. L’excursió va ser exitosat, i els estudiants van gaudir d’una enriquidora visita guiada titulada «El segle XIX. La col·lecció a la llum».

    A més de la visita, l’alumnat va participar en un taller didàctic en el qual, per grups, van formar puzles que representaven imatges de les obres exposades. Cada grup localitzava l’obra corresponent i muntava els fragments de la imatge que els havia tocat, la qual cosa va fomentar la col·laboració i l’aprenentatge actiu.

    Després de la visita al museu, els estudiants van tindre l’oportunitat de passejar per l’esplanada, gaudint d’un dia solejat i agradable. Tot es va desenrotllar sense cap altercat, la qual cosa va contribuir al fet que l’experiència fora encara més positiva.

    Agraïm a tots els participants i als docents que van fer possible esta activitat, que sens dubte va deixar una petjada en l’aprenentatge i l’apreciació de l’art entre els nostres alumnes

  • Visita a la Granja-Formatgeria ‘Los Molinos’

    L’alumnat de Biologia de 1r ESO ha visitat la granja-formatgeria Els Molins en un projecte denominat MicroMonòver. Els ha semblat molt interessant descobrir el micromón vinculat a l’alimentació. A més de la visita, a través de recursos científics creatius, com la lectura de Bactericòmics i les pràctiques de laboratori, hem pogut estudiar millor els microorganismes. També ha realitzat la visita alumnat de 4t ESO i 2n Batxillerat, contextualitzant de manera pràctica, la genètica i la microbiologia.

    Dossier de l’activitat i galeria fotogràfica.

  • Representació teatral de “El llicenciat vidriera”, adaptació de la novel·la exemplar de Miguel de Cervantes.

    Part de l’alumnat de 1r de BAT, grups A, B i C, va assistir el dimecres 12 de febrer a la Casa de la Cultura de Sant Joan a la representació teatral de “El llicenciat vidriera, adaptació de la novel·la exemplar homònima de Miguel de Cervantes. La companyia Factoria Teatre, que té una llarga trajectòria en l’àmbit educatiu, ha aconseguit un espectacle dinàmic que atrapa l’interés del públic. La labor dels dos actors és excel·lent i la utilització dels recursos escènics és molt efectiva. Per tant, l’alumnat va gaudir molt del muntatge, igual que el professorat. Al final de la representació va haver-hi un col·loqui amb els actors en el qual l’alumnat va poder plantejar-los qüestions referides al muntatge i a la vida de la faràndula. En definitiva, l’objectiu s’ha complit, perquè esta companyia ha acostat un text del Barroc a l’actualitat de l’alumnat.

  • Participació en la lliga debat de la UA.

    El passat 2 de febrer, un total de 8 alumnes de 1r de batxillerat del nostre institut (Willian, Noelia, Miguel, Aitana, Rocío, Claudia, Paula i Martina) van participar passat divendres 7 de febrer en la Lliga de Debat que organitza cada any la Universitat d’Alacant i la Xarxa Vives. Va ser un treball intens i un gran esforç emocional però van ser capaços de mantenir la pressió fins a l’últim moment i de defensar les seues postures molt dignament. Les professores Dolors i Ester L., com a capitanes de l’equip, s’han sentit molt orgulloses de la seua actitud i de la seua superació. Tots van acabar amb ganes de tornar a repetir l’experiència altre any.

  • Formatgeria “Los Molinos” (4t ESO)

    L’alumnat de 4t d’ESO, des de les assignatures de Formació i Orientació Personal i Professional, Economia i Emprenedoria visiten la formatgeria Los Molinos per a conéixer de primera mà part del teixit empresarial de Monòver relacionat amb l’emprenedoria. 

    En esta visita van poder conéixer de primera mà com naix a Monòver (Alacant) una empresa d’emprenedoria familiar i amb la intenció d’elaborar productes de manera artesanal, natural i sense additius, amb un impacte mediambiental zero, pensant no sols en la qualitat nutricional dels seus formatges, sinó també en la sustentabilitat i l’entorn, ja que tota la llet usada en l’elaboració dels formatges procedix de la seua pròpia ramaderia.

  • Visita Serpis Alcoi (2n Batxillerat)

    Alumnes de 2n Batxillerat visiten l’empresa Serpis a Alcoi per a conéixer el teixit empresarial que tenim a la comarca. Ha sigut molt enriquidor per als alumnes de l’assignatura d’Empresa i Disseny de Models de Negoci conéixer una gran empresa, des de la seua història, el procés productiu i relacionar-se amb tots els térmens econòmics i empresarials que han estat treballant en classe durant el trimestre.

  • Setmana Blanca del 16 al 20 desembre (3r ESO i 1r Batxillerat)

    L’estació d’esquí de la Masella va acollir a un grup d’estudiants de tercer d’ESO i primer de batxillerat de l’IES Enric Valor durant els dies 16 al 20 de Desembre. L’alumnat es va iniciar i va perfeccionar en la tècnica de l’esquí i del Snow i va gaudir durant una nit de realitzar l’activitat en mode nocturn.

  • La nit dels investigadors (1r Batxillerat)

    L’esdeveniment de la Nit Europea dels Investigadors es va celebrar al campus de la Universitat d’Alacant el dia 27 de setembre d’11.00 a 14.00h. La jornada va reunir més de 1.600 estudiants de 24 centres de secundària i formació professional de tota la província, l’IES Enric Valor de Monòver va participar amb 57 allumn@s de 1r i 2n de batxillerat.

    En esta gran cita amb la ciència, que va comptar amb el suport de 500 investigadors i quasi 200 estudiants de la Universitat d’Alacant, es van realitzar més de 60 activitats dividides en una fira amb 42 estands en els quals l’alumnat de l’institut va poder realitzar experiments, tallers i demostracions científiques de totes les àrees de coneixement.

Avís de privacitat

Este lloc web utilitza només cookies tècniques necessàries per al seu funcionament. No s’emmagatzemen dades amb finalitats publicitàries ni es comparteixen amb tercers. S’utilitza analítica interna sense cookies, i només es recull la IP amb finalitats de seguretat.

Veure política de cookies