Al Servei d’Ordenació Acadèmica, pertanyent a la Subdirecció General d’Ordenació, li correspon la direcció i coordinació de les funcions relatives a l’ordenació en matèria educativa, entre d’altres:

  • Proposar l’ordenació acadèmica d’Educació Infantil, Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria, Batxillerat, Educació Especial, Educació a Distància i Educació de Persones Adultes.
  • Elaborar els currículums oficials corresponents als ensenyaments indicats en l’apartat anterior, com també l’establiment de criteris i d’orientacions per a la impartició als centres docents, a fi de fomentar-ne l’autonomia pedagògica.
  • Proposar la resolució d’equivalències d’estudis, a l’efecte acadèmic i professional, entre anteriors ordenacions del sistema educatiu i l’ordenació vigent, com també de ciutadans d’altres països de la Unió Europea, en col·laboració amb l’Alta Inspecció.
  • Convocar premis extraordinaris al rendiment acadèmic en aquells ensenyaments l’ordenació dels quals correspon a aquest servei.
  • Estudiar, elaborar i proposar les condicions tecnicopedagògiques que ha de reunir el personal docent i el desenvolupament de la seua activitat, així com formular criteris pedagògics sobre les característiques dels centres docents.
  • Proposar resolucions individualitzades de situacions acadèmiques de l’alumnat.
  • Proposar la regulació acadèmica i organitzativa dels processos d’ensenyament-aprenentatge.
  • Gestionar l’educació a distància en coordinació amb la Direcció General de Centres i Personal Docent.
  • Gestionar i resoldre les acreditacions i els reconeixements del personal tècnic superior d’Educació Infantil, excepte en aquells aspectes que estiguen atribuïts a la conselleria amb competències en matèria de funció pública.
  • Gestionar i resoldre les sol·licituds d’idoneïtat i titulació del professorat d’Educació Primària, Secundària Obligatòria i Batxillerat.
  • Gestionar i organitzar proves de Batxillerat per a persones majors de vint anys i de Graduat en Educació Secundària Obligatòria.
  • Gestionar i dotar les unitats específiques de comunicació i llenguatge de les funcions següents: possibilitat d’atenció especialitzada de l’alumnat amb trastorn de l’espectre autista i trastorn específic del llenguatge en un context de més normalització o inclusió. Facilitar els recursos personals, materials i organitzatius, així com les metodologies adaptades a les característiques i necessitats d’aquest alumnat, i potenciar el màxim desenvolupament de les seues capacitats, especialment les de comunicació i interacció social.

Aquestes atribucions es regulen en:

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies