L’any 33 amb la Dictadura de Primo de Rivera, s’inaugurava l’antic col·legi, el qual estava situat a tot just 100 metres de l’actual, així com les cases dels mestres.

A partir de l’any 80 es va agregar l’escola de párvulos (nom amb el qual es coneixia a infantil) i una casa més de mestres. Aquesta escola va estar situada a la Mà Negra.

Alguns dels mestres i mestres dels anys cinquanta i que són recordats per la població són: Sra. Mª Pepa o Sra. Pura. Uns altres de renom com a Sr. Rafael Amat i la seua esposa. També recordar a Sr. Gaspar, Sr. de Madrid, fill de Salinas, que quan els joves havien de treballar en el camp, ell, a casa de la seua germana, impartia classes a la nit; aquest va ser un dels personatges que més es van implicar per l’educació al nostre poble.

Tots els esdeveniments culturals i esportius més importants de la nostra població es duien a terme en el col·legi així com els seus voltants, ja que era l’únic espai tancat i de gran amplitud que hi havia en la localitat.

El treball per a aconseguir el nou col·legi va ser apocalíptic pel temps i esforç que se li va dedicar des d’ajuntament i propi col·legi.

En tots aquests anys es van fer innombrables viatges (al voltant de 100, fins i tot 2 al mes), documentant el creixement del número de alumn@s i les precàries condicions en les quals es trobaven, havent de suportar durantes molts anys, trasllats a Sax i fins i tot travessant la carretera des de diferents locals de la població per a poder gaudir de l’esbarjo i de les classes d’Educ. Física, fent esment a locals com: polivalent, casa presó, saló parroquial, casa cultura, i altres més.

Des del 7 de maig de 1996 quedava inaugurat el nou col·legi sent Alcalde i principal valedor d’aquesta gran projecte en la nostra població Sr. Juan Amorós Vidal. A més destacar la labor de directors com José Alberto, German o Mª Paz que sempre quedaran en la retina de la nostra població.

Actualment està situat en el que probablement és un dels recintes escolars més complets en compartir recinte amb el poliesportiu municipal (Pavelló Municipal, Pistes de Padel, Tennis, ….)