Pla Lector i Escriptor

PLA LECTOR I ESCRIPTOR Clic ací!!

A la nostra escola volem SER GRANS LECTORS, per tant ens plantetgem els següents objectius:

• Facilitar el contacte dels xiquets i les xiquetes amb els llibres i que a través de la lectura i la creació d’un hàbit lector permanent, obtinguen una formació integral com a persones.

• Donar a conèixer als xiquets i xiquetes els diferents tipus de lectura que la biblioteca del centre (d’aula o general) posa al seu abast.

• Intentar que l’alumnat prenga consciència de la importància dels llibres com a font d’entreteniment i d’informació.

• Ensenyar a valorar, respectar i cuidar els llibres de la biblioteca i en general tots els llibres.

• Responsabilitzar els xiquets i xiquetes de la cura dels llibres que agafen en préstec i dels que utilitzen per a consultar.

• Fomentar en l’alumnat l’interés per la lectura i desenrotllar l’hàbit lector.

• Afavorir la comprensió lectora des de totes les àrees, matèries, àmbits i mòduls del currículum.

• Fomentar en l’alumnat la lectura com a activitat d’oci i de gaudi.

• Promoure la col·laboració i participació de les famílies i altres membres de la comunitat educativa de l’entorn en les activitats derivades dels plans de foment de la lectura.

• Estimular l’ús de fonts documentals complementàries al llibre de text, tant en suports impresos com en suport digital i audiovisual.

• Fomentar en l’alumnat una actitud reflexiva i crítica per mitjà del tractament de la informació.

• Potenciar l’ús i la dinamització de les biblioteques dels centres docents i adequar-les als objectius i actuacions arreplegats en el pla.

• Reforçar la figura dels mitjans audiovisuals i digitals com a mitjà de suport a la lectura.

• Contribuir al desenrotllament de la competència lingüística en l’alumnat.