Qui som?

El C.E.I.P. Verge de la Font es troba ubicat al poble de Villalonga, de predomini lingüístic netament valencià, comarca de la Safor.

Poble muntanyenc, a uns 10 km de la costa, amb un terme d’uns 40 km2, dels quals hi ha cultivats 974 Ha (24’7%), 8 Ha de terreny forestal (0’2%) i 2965 Ha (75’1%) de muntanyes.

Ha estat una població de predomini industrial: rajolars, marbres, fàbrica de paper, d’alimentació, etc..., que ha acusat molt la crisi amb el tancament d’algunes d’aquestes indústries, el que fa que s’igualen, cada dia més, el sector agrícola i l’industrial. Cal destacar l’existència de la Cooperativa Agrícola.

La seua densitat de població és de 85’3 h/km2, comparada a la de la Safor (304’9 h/km2) és baixa. Encara que últimament la població (3583 h) ha minvat, podem considerar que la població de Villalonga es troba estancada des de fa uns anys.

Pel que fa a la població immigrant i a l’emigrant, podem indicar que des de la dècada dels 70 estava estancada sent mínim el moviment migratori, durant els anys 90 fins la primera dècada del 2000, va augmentar l'afluència de gent procedent d'Anglaterra i de Sud-Amèrica sobretot, així com de països de l'Est d'Europa. Des de començament de la crisi el moviment migratori ha estat de retornada als països d'origen. Actualment el moviment migratori es dóna entre poblacions de municipis de la rodalia, principalment famílies que es desplacen per motius laborals o amb escasos recursos econòmics que hi troben lloguers de vivendes més asequibles. Això suposa que al llarg del curs van produint-se noves incorporacions d'alumnat.

Villalonga ha estat un poble que ha destacat perquè la dona sempre ha estat treballant en diversos sectors (recollida de taronges, cooperativa agrícola, fàbriques...)

Hi ha un predomini de cases unifamiliars i adossats. També hi ha moltes casetes a les zones de muntanya com a segona vivenda.

Llevat d’algun cas puntual, la població escolar del Centre viu al casc urbà.

Un percentatge elevat de les persones de Villalonga només té un nivell d’estudis bàsic, una minoria té estudis mitjans i molt pocs estudis superiors.

Possiblement haja influït en aquest baix nivell d’estudis, mitjans i superiors, la facilitat de trobar faena a causa d’una gran oferta laboral que s'ha donat fins ara.