Igualtat i Convivència

CONVIVÈNCIA I IGUALTAT

• Desenvolupar una cultura democràtica basada en el respecte i la justícia dins l'àmbit escolar com a espai d’adquisició d’aprenentatges i de socialització.
  • Impulsar l' adquisició d'una adequada competència social que permeta entendre el conflicte com un fet consubstancial a la interacció personal i del grup, necessari per tant per al desenvolupament personal i social.
  • Transmetre actituds, valors i models de ciutadania.
  • Crear espais educatius ordenats, disciplinats i segurs per a un aprenentatge obert, creatiu i responsable.
  • Proporcionar habilitats i estratègies per a solucionar adequadament els conflictes a través del desenvolupament de la competència social.
  • Adquirir hàbits d’autocontrol en qualsevol moment i circumstància.
  • Educar per a una sensibilitat activa enfront del dolor, el patiment i la injustícia (educar per a la compassió).
  • Recuperar el valor educatiu del perdó des d’una pedagogia de la llibertat i de l’assertivitat on les persones reconeguem que no sempre actuem correctament, que no sempre encertem, que moltes vegades ens equivoquem. (perdonar no és oblidar, sinó recordar com a perdonat).
  • Rebuig de la violència com a forma de resolució del conflicte.
  • Prevenir entre l’alumnat conductes intimidatòries o de maltractament, afavorint actituds contràries a qualsevol tipus d’intimidació o de violència.
  • Desenvolupar una cultura de pau basada en els drets humans i en els valors de respecte, tolerància, democràcia i igualtat.