CONVIVÈNCIA I IGUALTAT
- Desenvolupar una cultura democràtica basada en el respecte i la justícia dins l'àmbit escolar com a espai d’adquisició d’aprenentatges i de socialització.
- Impulsar l' adquisició d'una adequada competència social que permeta entendre el conflicte com un fet consubstancial a la interacció personal i del grup, necessari per tant per al desenvolupament personal i social.
- Transmetre actituds, valors i models de ciutadania.
- Crear espais educatius ordenats, disciplinats i segurs per a un aprenentatge obert, creatiu i responsable.
- Proporcionar habilitats i estratègies per a solucionar adequadament els conflictes a través del desenvolupament de la competència social.
- Adquirir hàbits d’autocontrol en qualsevol moment i circumstància.
- Educar per a una sensibilitat activa enfront del dolor, el patiment i la injustícia (educar per a la compassió).
- Recuperar el valor educatiu del perdó des d’una pedagogia de la llibertat i de l’assertivitat on les persones reconeguem que no sempre actuem correctament, que no sempre encertem, que moltes vegades ens equivoquem. (perdonar no és oblidar, sinó recordar com a perdonat).
- Rebuig de la violència com a forma de resolució del conflicte.
- Prevenir entre l’alumnat conductes intimidatòries o de maltractament, afavorint actituds contràries a qualsevol tipus d’intimidació o de violència.
- Desenvolupar una cultura de pau basada en els drets humans i en els valors de respecte, tolerància, democràcia i igualtat.