Informació general

A l’IES Vall de la Safor s’imparteix Formació Professional de grau mitjà en les famílies professionals d’Estètica i Bellesa, Gestió Administrativa i Instal·lacions de Telecomunicacions. A més, també s’oferta la Formació Professional Bàsica o Inicial en Administració i Electricitat.

A través de la participació en projectes KA1 dins el programa Erasmus+, el nostre centre pretén millorar la qualitat dels procediments d’ensenyament i aprenentatge mitjançant diverses activitats de mobilitat, tant de personal docent, no docent i alumnat.

En el curs 2024-2025 hem aconseguit ser un centre acreditat en el programa ERASMUS+ KA121-VET (fins el 2027). Mitjançant aquest, l’alumnat i professorat que imparteix i estudia un cicle de formació professional, podrà optar a realitzar diverses activitats i mobilitats que ens permetran millorar significativament de forma acadèmica professional i personal.

L’IES Vall de la Safor promou activament la inclusió i diversitat, la sostenibilitat mediambiental i l’educació digital a través de les seues activitats, utilitzant les oportunitats de financiació específiques que ofereix aquest programa ERASMUS+. Així doncs, realitzem un treball de conscienciació entre els participats, compartint les millors pràctiques i elegint un disseny adient per a les diferents activitats.

OBJECTIUS

L’objectiu de les activitats de mobilitat finançades per Erasmus+ és oferir oportunitats d’aprenentatge a les persones i donar suport a la internacionalització i al desenvolupament institucional dels proveïdors de FP i altres organitzacions actives en l’àmbit de la formació i educació professionals. L’acció donarà suport a la implementació de la Recomanació del Consell sobre l’educació i formació professionals, la Declaració d’Osnabrück [1] i l’Agenda Europea de Capacitats [2]. Així mateix, contribuirà a la creació de l’Espai Europeu d’Educació. Concretament, els objectius d’aquesta acció són:

  1. Millorar la qualitat de l’educació i la formació professionals inicials i contínues (EFPI i EFPC) a Europa:
    • reforçant les competències clau i les capacitats transversals, especialment l’aprenentatge d’idiomes i les capacitats digitals;
    • donant suport al desenvolupament de les capacitats laborals específiques necessàries al mercat laboral actual i futur;
    • compartint bones pràctiques, promovent l’ús de mètodes i tecnologies pedagògiques noves i innovadores i donant suport al desenvolupament professional dels professors, formadors, tutors i altres membres del personal educatiu de FP;
    • desenvolupant les capacitats dels proveïdors de FP per dur a terme projectes de mobilitat d’alta qualitat i per formar associacions de qualitat al mateix temps que desenvolupen la seua estratègia d’internacionalització;
    • fent que la mobilitat siga una possibilitat realista per a qualsevol estudiant d’EFPI i EFPC i prolongant la duració mitjana de la mobilitat dels estudiants de FP per millorar-ne la qualitat i els resultats;
    • potenciant la qualitat, la transparència i el reconeixement dels resultats d’aprenentatge obtinguts en períodes de mobilitat a l’estranger, especialment amb l’ús d’eines i instruments europeus.
  2. Reforçar la dimensió europea de l’ensenyament i l’aprenentatge:
    • fomentant els valors d’inclusió i diversitat, tolerància i participació democràtica;
    • promovent el coneixement sobre el patrimoni europeu comú i la diversitat;
    • donant suport al desenvolupament de xarxes professionals a tota Europa.

ENLLAÇOS:

[1] https://www.cedefop.europa.eu/files/osnabrueck_declaration_eu2020.pdf

[2] https://ec.europa.eu/social/main.jsp?catId=1223&langId=ca

Avís de privacitat

Este lloc web utilitza només cookies tècniques necessàries per al seu funcionament. No s’emmagatzemen dades amb finalitats publicitàries ni es comparteixen amb tercers. S’utilitza analítica interna sense cookies, i només es recull la IP amb finalitats de seguretat.

Veure política de cookies