Al CEIP Tomàs de Villarroya tenim la sort de comptar des del curs 2018-2019 amb una Unitat Específica d’Educació Especial o com nosaltres afectivament l’anomenem: LA NOSTRA AULA, el lloc del col.le que té una màgia especial.

Què és? És una aula amb una ràtio màxima de 8 alumnes, dissenyada per a oferir un entorn educatiu especialitzat a alumnat amb necessitats educatives especials, facilitant la seua inclusió i participació en la vida escolar. El Tomàs de Villarroya és un centre especialitzat per atendre alumnat amb diversitat funcional derivada de discapacitat motriu, per aquesta raó, l’alumnat que forma part de LA NOSTRA AULA és majoritàriament alumnat que presenta necessitats educatives especials d’aquest tipus i requereix el servei de fisioterapeuta escolar.

Com funciona? L’alumnat cada dia, segons les seues característiques, roman un numero de sessions en l’aula UECO i altres, com Educació Física, Música, Lectura, Projectes, Tutoria, Informàtica o Biblioteca, acudeix a l’aula ordinària amb el seu grup de referència. També participa de totes les activitats complementàries i excursions que fa el seu grup ordinari. Aquesta aula compta amb una persona especialista en Pedagogia Terapèutica, una altra en Audició i Llenguatge i una Educadora d’Educació Especial, les quals treballen de manera coordinada amb l’equip educatiu de l’aula ordinària amb la finalitat d’ajudar l’alumnat a aconseguir els seus objectius educatius.

Quines són les seues característiques?

  • Espai físic adaptat: l’aula està dissenyada distribuint els espais per racons i un espai central per al treball individual. L’espai està adaptat amb recursos visuals per a així identificar cada un d’estos. També té racons tranquils per a quan l’alumnat requerisca temps de relaxació.
  • Materials didàctics especialitzats: l’aula conté materials educatius adaptats per als diferents estils d’aprenentatge i nivells de l’alumnat. Com per exemple, materials manipulatius elaborats per l’equip docent i no docent multinivelats, recursos visuals com a pictogrames, taulers de comunicació, llibres sensorials i altres.
  • Suport individualitzat: cada alumne i alumna té un pla d’actuació personalitzat (PAP) i una programació individual que s’adapta a les seues necessitats específiques
  • Estructura i rutina: s’establixen rutines clares i predictibles per a ajudar l’alumnat a sentir-se segur i còmode en l’entorn escolar, amb suport d’agendes visuals individuals per a anticipar cada una de les sessions/activitats plantejades en el dia.
  • Suport per a la comunicació: s’utilitzen diverses estratègies i ferramentes per a donar suport a la comunicació de l’alumnat, que inclouen sistemes de comunicació o adaptacions en la manera de comunicar-se i comprendre el llenguatge. Amb l’objectiu d’adquirir un llenguatge funcional basat tant en la comunicació receptiva com expressiva.
  • Suport per a les habilitats socials: s’ensenyen i reforcen les habilitats socials a través d’activitats estructurades i oportunitats per a interactuar amb els seus companys i companyes en un entorn segur i supervisat com és l’assemblea, activitats sensorials, joc simbòlic, entre altres.
  • Col·laboració amb famílies: es fomenta una estreta col·laboració entre el personal de l’aula i les famílies de l’alumnat per a garantir una continuïtat en el suport i la comprensió de les necessitats individuals de cada alumne/a.
  • Assessorament: es realitza assessorament al personal del centre i a les famílies per part de l’equip educatiu de la UECO per assegurar l’accés, presència i participació de l’alumnat en les dinàmiques dels seus grups de referència.

Avís de privacitat

Este lloc web utilitza només cookies tècniques necessàries per al seu funcionament. No s’emmagatzemen dades amb finalitats publicitàries ni es comparteixen amb tercers. S’utilitza analítica interna sense cookies, i només es recull la IP amb finalitats de seguretat.

Veure política de cookies