
El repte de desembre posa el focus en la inclusió i el respecte a la diversitat, convertint l’alumnat en “Guardianes per la inclusió”. Aquest mes l’objectiu és doble: mantindre lliures la rampa i els accessos del centre, i garantir que totes les xiquetes i xiquets tinguen espai i oportunitat per a jugar al pati.
En primer lloc, es treballa que la rampa i els espais d’accés siguen respectats com a zones necessàries per a les persones que les utilitzen diàriament, especialment aquelles amb mobilitat reduïda. Es consciencia l’alumnat sobre les barreres arquitectòniques i sobre com ocupar un espai preferent pot dificultar el moviment d’una altra persona.
En segon lloc, el repte anima a observar el pati i preguntar-se: està tothom participant? Hi ha algú que es quede fora? Podem convidar? Podem adaptar un joc? L’objectiu és que l’alumnat entenga que jugar és un dret i que totes les persones han de poder disfrutar d’eixe moment, independentment de les seues habilitats o necessitats.
Coincidint amb el Dia Internacional de les Persones amb Diversitat Funcional (3 de desembre), este repte ajuda a mirar el pati amb uns altres ulls i a construir un espai realment compartit, respectuós i inclusiu.
