Projecte Hortilde

L'objectiu de L'Hortilde és crear una aula a l'aire lliure compartida pels diferents departaments de l'IES Matilde Salvador i la seua Secció per a activitats didàctiques relacionades o no amb l'activitat en l'hort.

En els espais dedicats a l'hort i jardí, l'alumnat de la Formació Professional Bàsica d'Agrojardinería i Composicions Florals realitza les pràctiques consistents en la producció de planta, implantació i manteniment d'aqueixos espais.
Aquests espais inclouen a més una caseta de palla, també construïda per l'alumnat, la coberta del qual albergarà espècies vegetals per a convertir-se en una "teulada verda".

L'hort està estructurat en bancals amb un disseny de" parades en crestall" que permet un maneig sense necessitat de trepitjar el sòl de cultiu evitant la seua compactació i adaptat a la producció d'un gran nombre de plantes, incloses flors. L'objectiu d'aquest disseny és produir moltes plantes en poc espai afavorint la biodiversitat i el manteniment d'un sòl viu.