HEROIS I HEROÏNES EN TEMPS DE COVID

L’exposició “Herois i heroïnes en temps de COVID” és un projecte que ha desenvolupat l’alumnat del col·legi públic Sant Vicent on ha participat tota la comunitat educativa. Pretén donar visibilitat a l’esforç i al treball realitzat per totes aquelles persones, col·lectius i organitzacions que han fet front a la situació actual de pandèmia a través d’un anàlisi, per part de l’alumnat, de la realitat que estem vivint des d’una perspectiva crítica, per a reconèixer tots els col·lectius que s’han solidaritzat amb la comunitat.
La finalitat principal del projecte ha sigut implicar a l’escola en un procés de reflexió sobre aquest temps de canvi i els reptes que planteja el nou paradigma de l’educació des d’una altra perspectiva, amb un caràcter obert i participatiu que cohesiona tota la comunitat educativa, amb l’objectiu de transmetre una sèrie de valors inclusius i solidàris a través de la llengua, l’art i la cultura.
Com a centre que pertany a la xarxa d’escoles associades a la UNESCO, s’ha llançat aquesta iniciativa dins del seu pla d’acció per a fer front a la pandèmia transformant l’actual situació en una experiència creativa, inclusiva i innovadora, i millorar el desenvolupament socioafectiu de l’alumnat. Es tracta d’un projecte interdisciplinar que abarca totes les àrees de l’aprenentatge, on les accions que es presenten pretenen millorar l’educació que oferim al nostre alumnat.