CURS 2023/2024
Aquest curs 2023-2024 el nostre projecte de interdesciplinari com no podia ser d'altra manera ha tingut com a temàtica central les Olimpíades. Ha estat un projecte on ha participitat tot l'alumnat de l'escola i també hem fet activitats amb els altres centres de la localitat.
Tallers
París 2024 Infantil
Medalles Infantil
Psicomotricitat Infantil
2n Cicle-Història
El Portfolio és una proposta didàctica del Consell d'Europa que, seguint les orientacions del Marc Europeu Comú de Referència per a les Llengües, proposa que cada europeu dispose d'un document personal en què s'incloga informació sobre les llengües i les cultures que conèix a fi de potenciar el plurilingüisme, el respecte a la diversitat o la mobilitat interna en el context europeu.
El PEL té una doble funció:
- Funció pedagògica: fer que l'alumnat adquirisca major consciència del seu procés d'aprenentatge, adquirisca major autonomia i promoga l'educació al llarg de tota la vida. El PEL vol ser un instrument que fomente la reflexió i l'autoavaluació i que, alhora, siga un revulsiu per a la coordinació del professorat de llengües i per a centrar l'ensenyament de les llengües en el desenvolupament de les competències lingüístiques, de manera que es facilite que cada aprenent siga responsable del seu aprenentatge.·
- Funció informativa: informar de forma clara, prenent com a referència els nivells del Marc Europeu Comú de Referència (MECR), sobre el nivell de competència lingüística dels alumnes i usuaris de la llengua en general i sobre altres experiències importants al llarg del seu aprenentatge o de la seua carrera. El PEL il·lustra les capacitats lingüístiques de qui el posseïx.
La utilització del Portfolio com una eina quotidiana pretén aconseguir que els xiquets i les xiquetes siguen conscients de l'existència de diferents formes de comunicar-se i vore el món des d'una òptica positiva, i així incentivar la curiositat i l'interés per aprendre de la realitat que els envolta.
Per tal d'aconseguir l'objectiu anterior, necessitem potenciar la comunicació entre l'escola i la casa, els dos àmbits on els xiquets i les xiquetes es desenrotllen, de manera que els sabers que es donen a casa es reconeguen a l'esfera acadèmica i que tots dos entorns es relacionen per tal de definir i potenciar l'adquisició de nous continguts.