Primària de 6 a 8 anys

Els 6 anys és l'edat de començament de l'ensenyament obligatori i encara que la gran majoria dels xiquets/es estan escolaritzats des dels 3 anys, aquest és el moment d'inici de l'Educació Primària.

El pas a l'Educació Primària implica un gran canvi.  Tant família com professorat comencem a demandar d'ells més responsabilitat, control, capacitat per a planificar-se, etc.

La maduresa cerebral que es produeix entre els 6 i els 8 anys permetrà que els xiquets/es responguen a aquestes noves demandes acadèmiques i personals.

No obstant això, no hem d'oblidar que continuen sent xiquets/es, el joc encara és una necessitat per a completar el seu desenvolupament.  Per a ells, el joc és una manera d'aprendre.

Característiques de l’alumnat de 6 a 8 anys.

Entre els 6 i els 8 anys es donen per suposades el desenvolupament i control de determinades habilitats:

  • El control d'esfínters és total.
  • La pronunciació de tots els sons de la nostra llengua és igual a la d'un adult .
  • Coneixen totes les lletres i els números, la qual cosa els permet amb temps fer una lectura fluida.
  • La capacitat d'atenció sostinguda els possibilita fer una mateixa tasca de forma prolongada fins que l'acaben, etc.

De les habilitats esmentades, no tots els xiquets/es adquireixen el control a la mateixa edat. Hi ha alguns als quals els porta una mica més de temps que a uns altres.

A vegades es produeixen reculades en el desenvolupament evolutiu del xiquet degut a circumstàncies externes: que haja nascut un germà, un canvi de col·legi, de casa o simplement el passe a primària, que implica altres professors i una altra forma de funcionament.

Com és el desenvolupament físic i social del xiquet de 6 a 8 anys?

Entre els 6 i els 8 anys el xiquet és més autònom a nivell motor i inicia una primera independència a nivell emocional.

El seu desenvolupament físic li permet realitzar quasi qualsevol exercici que es propose i li encanta participar en activitats individuals i, sobretot, grupals.

Les relacions socials són també una necessitat vital que cobra molta importància ja que es recolzen en els amics per a generar aqueixa primera independència.

Com és el desenvolupament intel·lectual  i emocional del xiquet/a de 6 a 8 anys?

Aquesta etapa és, en definitiva, important a nivell de desenvolupament intel·lectual per totes les capacitats que aconsegueixen la seua maduresa (atenció o memòria) i per l'adquisició d'uns bons hàbits d'estudi i estratègies d'aprenentatge.

És el moment on els xiquets assagen una primera independència de les seues figures d'inclinació amb experiències socials que influiran en el desenvolupament de la seua autoestima i els complexos.

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies