historia

La nostra escola va obrir les portes per primera vegada a setembre de 1978, constituït com a Col·legi Nacional d’EGB i amb el nom de “José Font”. Fou construït sobre l’antic i soterrat llit del riu Gorgos, quasi en els afores del barri de Duanes, rodejat d’horts de tarongers, entre les avingudes de Lepanto i de Jaume I, acabades de traçar. Era la segona escola pública de Xàbia.

Començà a funcionar amb huit unitats d’Educació Bàsica i una de Pàrvuls.

En el curs 80-81 es creà una altra unitat de pàrvuls i en el 81-82 l’aula d’Educació Especial.

Durant el curs 82-83 la matrícula va arribar a 330 alumnes (algunes classes tenien 40 alumnes) i vam sol·licitar la construcció d’un nou aulari destinat als pàrvuls. En el curs 1987-88 es va inaugurar el primer edifici de pàrvuls.

En el 92-93 iniciàrem el projecte de l’aula d’informàtica.

Durant els cursos 96-97 i 97-98 es va establir 1r i 2n d’ESO, i es va crear l’aula de música.

En el curs 98-99 es va haver de desmuntar la biblioteca per a poder acollir els alumnes d’infantil 3 anys. En el 99-2000 es va iniciar la construcció d’un nou mòdul per a infantil, que es va inaugurar al setembre del 2001.

En el curs 2007-2008 es va iniciar el projecte d’innovació tecnològica amb la pissarra digital en l’aula.

Durant el curs 2008-2009 es creà un xicotet hort escolar i per fi la Conselleria va aprovar la construcció de l’escala d’emergència, l’ampliació del menjador escolar i dos aules més.

El curs 2010-2011 acabada la remodelació, Primària tornà a l’edifici principal.

Durant el curs 2020-2021, l'Ajuntament de Xàbia ens ajuda a transformar xicotets espais dedicats a despatxos i aules suport en un gran espai dedicat a les noves pràctiques educatives. Dins del Pla Edificant, la Conselleria executa obres de millora en la pista esportiva, el passadís lateral, es canvien totes les finestres de l'edifici principal i s'instal·len nous jocs al pati d'infantil.