Ajuda material escolar no curricular

AJUDA MATERIAL ESCOLAR NO CURRICULAR GVA

La Conselleria d'Educació ha posat a la disposició de les famílies la possibilitat de sol·licitar la nova ajuda per a material escolar no curricular per a l'alumnat d'Infantil, Primària i Educació Especial pertanyent a famílies en situació de vulnerabilitat socioeconòmica.

Us deixem en aquest apartat tota la informació relacionada amb aquest tràmit

• QUI POT SOL·LICITAR-LA?

Alumnat escolaritzat en centres educatius no universitaris de titularitat de la Generalitat, dependents de la conselleria amb competències en matèria d'educació, i a l'alumnat escolaritzat en centres privats concertats o centres de titularitat pública diferent a la Generalitat, que disposen del servei de menjador escolar, en nivells de segon cicle d'Educació Infantil, Educació Primària i en Educació Especial.

• QUI SERÀ BENEFICIARI DE L'AJUDA?

Alumnat que en la primera resolució definitiva d'ajudes de menjador escolar, del curs 23-24 haja obtingut la puntuació necessària per a ser beneficiària d'una ajuda completa de menjador o bé resulte beneficiària directa.

• ÉS COMPATIBLE AMB ALTRES AJUDES?

Aquestes ajudes seran compatibles amb altres subvencions, ajudes o ingressos, procedents d'altres administracions públiques, destinades a la mateixa finalitat, sempre que l'import de les ajudes rebudes no supere el cost de la despesa generada per l'adquisició de material escolar no curricular

• COM ES TRAMITA?
    • Alumnat amb esborrany. ha de marcar la casella corresponent.
    • Alumnat que no disposa d'esborrany d'ajuda de menjador, haurà de presentar una nova sol·licitud d'ajuda de menjador i sol·licitud de material escolar.
  • QUIN ÉS EL TERMINI DE PRESENTACIÓ?

Des de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el DOGV (08/06/23) fins a la finalització del període de formalització de la matrícula (11/07/23).

• COM SÉ SI SOC BENEFIQUIN ÉS L'IMPORT DE L'AJUDA?

.Una vegada publicada la primera resolució definitiva d'ajudes de menjador del curs 2023-2024, els centres educatius, a través d'ITACA, rebran la resolució en la qual s'inclourà la llista d'alumnat beneficiari de les ajudes per al finançament de l'adquisició de material no curricular, amb indicació de la quantia per persona beneficiària.

• QUIN ÉS L'IMPORT DE L'AJUDA?

L'import total de les ajudes es distribuirà proporcionalment entre totes les persones sol·licitants que complisquen amb les obligacions i els requisits per a ser beneficiàries de l'ajuda, amb un import màxim individualitzat de 30 euros.

• LLISTAT DE MATERIAL SUBVENCIONABLE

Podrà ser objecte de finançament qualsevol material escolar no curricular d'ús directe per a l'alumnat que no estiga inclòs en el Programa de reutilització, reposició i renovació de llibres de text i material curricular de la Generalitat (Programa de Banc de Llibres de Text), sempre que aquest material haja sigut adquirit, per la persona sol·licitant de l'ajuda, entre el 22 de juny i el 30 de setembre de 2023.

No serà subvencionable, en cap cas, l'adquisició de material informàtic.

•  I QUÈ FAIG UNA VEGADA QUE M'HAGEN CONCEDIT L'AJUDA?

Una vegada publicada la resolució de concessió d'ajudes de material, en el tauler d'anuncis del centre docent, les persones beneficiàries disposen d'un TERMINI MÀXIM DE 10 DIES HÀBILS, per a presentar FACTURA a nom de la persona sol·licitant, en la qual s'identifique clarament el material adquirit.
La factura haurà de reunir tots els requisits exigibles segons la normativa vigent.
No s'admetran tiquets de compra o similars

• COM REP L'AJUDA?

El centre educatiu, una vegada rebuda la transferència de l'import de les ajudes per part de Conselleria d'Educació Cultura i Esport, efectuarà l'abonament a les persones beneficiàries.

En aqueix moment, el pare, mare, tutor o tutora legal de l'alumnat beneficiari haurà de signar el llistat  indicant el seu DNI/NIE o passaport, en senyal de conformitat i com a justificació de la seua percepció.

• COM PRESENTE UN RECURS?

A partir de la publicació de la Resolució de concessió d'ajudes de material, les persones interessades tindran el termini d'un mes, des de la seua publicació, per a presentar potestativament un recurs de reposició, per mitjà de l'aportació, en el mateix centre educatiu, de la documentació que estimen adequada, juntament amb el model de recurs.