EL CENTRE / EL CENTRO

CONTEXTE / CONTEXTO

El CEIP Miguel de Cervantes és un centre públic, depenent de la Conselleria d'Educació de la Generalitat Valenciana, ubicat a la ciutat d'Elx (Alacant), concretament al barri d'Altabix, en la zona sud de la ciutat. En ell s'imparteixen nivells d'Educació Infantil i Primària.
El CEIP Miguel de Cervantes es un centro público, dependiente de la Consellería de Educación de la Generalitat Valenciana, ubicado en la ciudad de Elche, (Alicante), concretamente en el barrio de Altabix, en la zona sur de la ciudad. En él se imparten niveles de Educación Infantil y Primaria.

SERVEIS QUE OFERIM / SERVICIOS QUE OFRECEMOS

• EDUCACIÓ INFANTIL

• EDUCACIÓ PRIMÀRIA

• AULA UECO (Unitat específica en centre ordinari)
  • SERVEI DE FISIOTERÀPIA I EDUCADORA

• MENJADOR

• ACTIVITATS EXTRAESCOLARS

• ESCOLA MATINERA

• EDUCACIÓN INFANTIL

• EDUCACIÓN PRIMARIA

• AULA UECO (aula específica en centro ordinario)

• SERVICIO DE FISIOTERAPIA Y EDUCADORA

• COMEDOR

• ACTIVIDADES EXTRAESCOLARES

• ESCUELA MATINAL

INSTAL·LACIONS / INSTALACIONES

TRETS D'IDENTITAT / RASGOS DE IDENTIDAD

La llengua vehicular és el valencià.

La llengua vehicular es el valenciano.

Acompanyament emocional: eduquem en la gestió de les emocions per part del nostre alumnat. Acompañamiento emocional: educamos en la gestión por parte de nuestro alumnado.

Fomentem l'aprenentatge constructivista: significatiu, participatiu i actiu, en el qual l'alumnat és el protagonista del seu propi aprenentatge.

Fomentamos el aprendizaje constructivista: significativo, participativo y activo en el cual el alumnado es el protagonista de su propio aprendizaje.

Som una escola inclusiva: acollim tot tipus d'alumnat, sense discriminació per raó de raça, ètnia, diversitat funcional o religió.

Somos una escuela inclusiva: acogemos todo tipo de alumnado, sin discriminación por razón de raza, etnia, diversidad funional o religión.

Eduquem en valors:  respecte a la diversitat i la natura, coeducació, democràcia, igualtat i solidaritat.

Educamos en valores: respeto a la diversidad y la naturaleza, coeducación, democracia, igualdad y solidaridad.

Som una escola coeducativa: evitem la discriminació per motius de sexe, afavorint la igualtat.

Somos una escuela coeducativa: evitamos la discriminación por motivos de sexo, favoreciendo la igualdad.

Apostem per l'ús de les noves tecnologies, i l'ús adequat i responsable de les TIC en l'educació.

Apostamos por el uso de las nuevas tecnologías y el uso adecuado y responsable de las TIC en la educación.

Elaborem  materials propis: no utilitzem llibres de text, a excepció de l'àrea de matemàtiques.

Elaboramos materiales propios: no utilizamos libros de texo, a excepción del área de matemáticas.

Fomentem la lectura des de la Mediateca “Pep Sempere” i les biblioteques d'aula, amb prèstec i animació lectora.

Fomentamos la lectura desde la Mediateca "Pep Sempere" y las bibliotecas de aula, con préstamo y animación lectora.

Potenciem les eixides del nostre alumnat a l'entorn natural i social.

Potenciamos las salidas de nuestro alumnado al entorno natural y social.

Col·laborem amb la comunitat educativa, organitzant activitats conjuntes amb l'AMPA i altres centres.

Colaboramos con la comunidad educativa, organizando actividades conjuntas con el AMPA y otros centros.

Som una escola solidària, que col·labora amb l'ONG Escoles Solidàries promoguent activitats de sensibilització.

Somos una escuela solidaria, que colabora con la ONG Escuelas Solidarias promoviendo actividades de sensibilización.