Història

El CEIP Mestre Caballero es va inaugurar l’any 1985, en un principi albergava deu aules, dos de Preescolar i huit d’Educació General Bàsica. Actualment i fruit del procés de remodelació i ampliació la nostra escola és de doble linia, amb unes modernes instal·lacions.

Al llarg d’aquests anys pel nostre centre han passat alumnes, famílies i mestres que han deixat la seu empremta de saber fer i saber ser. Tots junts hem aconseguit l’actual CEIP Mestre Caballero, una escola pública que es manté fidel als seus trets d’identitat, dels qual destaquem els més importants:

– Activa, participativa i oberta a tota la comunitat escolar.

– Tolerant i solidària, educant en valors dia a dia.

– El nostre centre va ser pioner a la localitat en la inclusió del programa d’immersió lingüística, una escola en i per el valencià que tracta de promoure les nostres arrels llengua i cultura i enriquir-se de la diversitat cultural.

– Innovadora amb un equip de professionals que treballen cooperativament per consensuar les línies d’actuació.

– Dinàmica. En continua formació per adaptar al centre a les noves tecnologies i als projectes d’innovació educativa.

– Respectuosa amb el medi ambient, participativa en totes les activitats que pretenen conscienciar sobre la natura i l’ecologia.

– Inclusiva: de manera que la planificació i desenvolupament dels aprenentatges s’adapten a la diversitat de l’alumnat.

La història del nostre centre en imatges

Any 1985

Curs 1994-95

Curs 1999-2000

Actualitat:

DON VICENTE CABALLERO IBÁÑEZ

La nostra escola du el nom d’un bon mestre que va exercir la seua professió ací en Onda, durant 50 anys a partir de 1892, fins la jubilació als 70 anys d’edat.

Va estar quaranta a l’escola de xiquets del carrer dels Àngels i deu anys en un local del carrer Padre Ten.

Don Vicente Caballero Ibañez va participar activament en tot allò que pogués significar unitat entre els mestres i millora del sistema educatiu.

Destaca la seua intervenció en la “Asamblea de la Federación de maestros de Levante” en la qual tractà aquest tema:

“¿Como puede llegar el Magisterio a gozar del prestigio y consideración sociales, a los que tienen derecho, por la misión que la sociedad le confia?. Actuación individual i colectiva de los maestros en este sentido”.

Aquesta ponència molt destacada i aplaudida per la totalitat dels assistens fou publicada a “LA ESCUELA” que era una revista de la federació de Magisteri