Aquest curs 25/26 hem iniciat al nostre centre una jornada molt especial per donar la benvinguda al nou curs i presentar el Projecte d’Innovació i d’Inclusió Educativa “Mirades que inclouen”, que també ens acompanyarà el curs 26/27.
El primer dia d’escola, els i les mestres vàrem arribar al centre d’una manera ben original: en autocaravana! A mesura que en baixàvem, saludàvem a tota la comunitat educativa que ens esperava amb il·lusió. Tot seguit, ens vàrem col·locar en dues files a la porta del col·legi, formant un corredor perquè l’alumnat hi passara, rebent-los amb aplaudiments i alegria.
Ja dins del recinte, a peu d’escenari, el nostre presentador, Juamba Mifsud, va donar la benvinguda al nou curs, va presentar al claustre i va saludar a tot l’alumnat. Posteriorment, Amparo Albacete, la nostra Directora va agrair la col·laboració desinteressada de Juamba i de Salva, pare de dos dels nostres alumnes, el qual ens va acompanyar amb l’autocaravana. Tanmateix, vàrem agrair la presencia de la corporació municipal en aquesta benvinguda.
Acte seguit, va presentar a tot l’alumnat el Projecte d’Innvovació i d’Inclusió Educativa: “Mirades que inclouen”.
En la seua intervenció, va reflexionar sobre la importància de les mirades, els gestos i les emocions: allò que transmetem i rebem dels altres és clau per aconseguir el benestar emocional i la inclusió. Tots i totes som iguals, i alhora diferents, i és aquesta diversitat la que ens enriqueix.
Per a materialitzar aquest missatge, l’alumnat va participar en una activitat artística cooperativa i col·laborativa. Per cicles, vàren pintar unes caixes de cartró responent a la pregunta:
– Com seria l’escola dels teus somnis on totes les mirades compten?
Després de decorar i pintar les caixes de cartró, vàrem viure un moment de germanor ballant junts la cançó creada per a aquest projecte.
Finalment, cada grup va presentar les seues caixes, que com a cloenda, les van apilar al seu gust per construir una gran obra arquitectònica col·lectiva.
Aquesta creació representa la nostra escola ideal: un espai on totes les persones són valorades, on les emocions es tenen en compte i on la inclusió es fa realitat.
✨ Mirades que inclouen: un camí per aprendre, créixer i conviure junts.
Seguint la RESOLUCIÓ del 20 de maig de 2025, de la Direcció General d’Innovació i Inclusió Educativa, per la qual s’establix el proccediment de convocatòria, gestió i concessió d’assignacions econòmiques per a desenrotllar projectes d’innovació i inclusió educativa biennals per als cursos acadènmics 25-26 i 26-27, vos mostrem el projecte que volem desenvolupar al CEIP Magraner i que presentarem en aquesta convocatòria.

