Commemoració 9 d’octubre 2022 i “l’Escaldà de la pansa”

diaporama_sanidad_705X300

Aquest divendres hem celebrat la commemoració de la Festa del poble valencià. Com sempre el centre realitzat activitats i tallers que tracten de recopilar o mostrar a l'alumnat costums i tradicions que no volem que desapareguen.

Enguany, hem treballat la temàtica de "l'escaldà de la pansa" amb un taller explicatiu del procés de transformació del raïm a la pansa i també d'una eina indispensable per poder treballar-la: el canyís, amb un taller de confecció de canyissos.

Organitzats amb alumnat de distints nivells, tot l'alumant ha passat pel taller explicatiu i posterior pràctica de l'encanyissat. L'alumnat de cinqué de Primària ha participat també fent recopilació de poesies d'autors valencians i fent lectura a tots els nivells.

Com a esmorzar, l'alumnat ha portat de casa coques salades acompanyades de raïm, un esmorzar saludable i molt bo.

Volem agrair la col·laboració de Frederic Artés Garcia així com a Pedro Ciscar i Rosa Canet (Illeta de projectes) per la seua dedicació a la transmissió de la cultura tradicional.