PIIE CUIDEM-NOS 25/27

Ens preocupa la vulnerabilitat de la nostra població més jove causada per la dificultat en la seua gestió d’emocions, el baix nivell d’autoestima i la influència dels xarxes socials; a més, hem detectat una deterioració dels relacions interpersonals que afecta directament la convivència del centre. Per esta raó, necessitem redissenyar part de la nostra línia pedagògica: promocionar un estil de visa saludable amb activitats esportives col·laboratives, la pràctica de la relaxació i el control de l’ansietat per a afavorir el benestar de l’alumnat, la inclusió i la tolerància; participar en iniciatives solidàries en col·laboració amb entitats locals i associacions per a millorar l’autopercepció del professorat i l’alumnat. Igualment, observem una escassa consciència mediambiental i de cura dels espais que els envolten i on es formen com a persones adultes; en este context, considerem necessari l’impuls d’accions que promoguen el valor de l’entorn educatiu, natural i urbà i la seua incidència directa en la nostra qualitat de vida. La nostra intenció és que la comunitat educativa participe de manera conjunta en la creació d’espais amables que els cuiden perquè els senten com a seus.

Cuidem-nos! posa el focus en la importància del benestar personal de tota la comunitat educativa; un equilibri contemplat des de la salut emocional i física com des de la cura del nostre entorn més pròxim, on convivim i creixem com a societat. Es proposen diferents actuacions mitjançant l’esport i els espais de calma, així com la realització de projectes aprenentatge-servici i de convivència on alumnat i professorat valoren com a seues les accions i el seu impacte en l’autorealització i el creixement personal.

  • Fomentar l’autoconeixement i l’autoestima per a promoure hàbits emocionals saludables i enfortir el benestar personal.
  • Reconéixer els necessitats físiques i alimentàries del nostre cos per a promoure pràctiques d’autocura física, com una alimentació equilibrada, activitat física regular i descans adequat.
  • Utilitzar l’esport i l’educació sobre una vida saludable per a desenrotllar habilitats de gestió emocional i resolució de conflictes que milloren els relacions interpersonals en entorns respectuosos i empàtics.
  • Sensibilitzar sobre l’impacte dels nostres accions en l’entorn natural i social, destacant la importància d’adoptar comportaments sostenibles.
  • Impulsar la creació d’entorns quotidians (familiars, escolars, laborals) amables i saludables que afavorisquen el creixement integral dels persones.
  • Potenciar la convivència, la col·laboració i els accions solidàries com a part fonamental del creixement personal i la participació activa en la societat.
  • Fomentar el respecte, l’empatia i l’escorta activa com a pilars fonamentals per a una convivència positiva a l’aula i altres entorns socials on és respecte i valore la diferència.
  • Promoure el treball en equip i la col·laboració mitjançant activitats que requerisquen la participació conjunta i la presa de decisions compartida.
  • Desenrotllar la consciència social i la responsabilitat col·lectiva a través de projectes solidaris i activitats que responguen a necessitats de l’entorn
  • Estimular la participació activa de l’alumnat en la vida escolar i comunitària, valorant la seua veu i la seua capacitat per a generar canvis positius i així promoure el creixement personal de cada un.
  • Implicar-se en la millora del benestar altres persones com a ferramenta que enfortix els llaços entre tots els membres de la ciutadania i que incidix de manera directa en la convivència en el municipi.

Avís de privacitat

Este lloc web utilitza només cookies tècniques necessàries per al seu funcionament. No s’emmagatzemen dades amb finalitats publicitàries ni es comparteixen amb tercers. S’utilitza analítica interna sense cookies, i només es recull la IP amb finalitats de seguretat.

Veure política de cookies