CURS 2024/2025

La delegada i el subdelegat de centre d’este curs somie:

  • LucíaG. (repres. Batxillerat)
  • Pablo G. (repres. ESO)

NORMATIVA > DECRET 252/2019, de 29 de novembre, del Consell, de regulació de l’organització i el funcionament dels centres públics que impartixen ensenyances d’Educació Secundaria Obligatòria, Batxillerat i Formació Professional

Article 62. Consell de delegades i delegats

  1. En els instituts d’Educació Secundaria hi haurà un consell de delegades i delegats integrat por els representants de l’alumnat triat com a delegada o delegat dels diferents grups, por els representants de l’alumnat en el consell escolar i, si és procedent, por dos membres de les associacions de l’alumnat del centre. Totes les persones integrants del consell anterior seran considerades delegades i delegats del centre.
  2. Les delegades i delegats del centre no podran ser sancionats por l’exercici de les seus funcions.

Article 63. Organització del consell de delegades i delegats

  1. El consell de delegades i delegats podrà reunir-se en ple o, quan la naturalesa dels problemes ho faça més convenient, en comissions que estaran compostes por les delegades i delegats que així ho decidisquen. En les diferents comissions s’haurà de garantir la representació dels diferents cursos i etapes educatives que s’impartisquen en ho centre.
  2. A principis del curs escolar, cada grup d’estudiants triarà, por sufragi directe i secret i por majoria, una delegada o delegat de grup que formarà part del consell de delegades o delegats, i la persona que exercisca la tutoria del grup serà la responsable de garantir un procés d’elecció en estos termes. Es triarà també una subdelegada o subdelegat que substituirà a la delegada o delegat cas d’absència i li donarà suport en les seues funciones.
  3. Les eleccions s’organitzaran dins de l’acció tutorial i es realitzaran abans de finalitzar el segon mes del curs escolar.
  4. El nomenament de les delegades i delegats i les subdelegades i subdelegats té validesa per a ho curse escolar. No obstant això, l’alumnat que els va triar podrà revocar-los, previ informe raonat dirigit al professorat tutor, por la majoria de l’alumnat del grup que els va triar.
  5. El consell de delegades i delegats podrà triar a una delegada o delegat i a una subdelegada o subdelegat de centre, d’entre els seus components, que s’encarregaran de coordinar les reunions i, el treball en general del consell. Estes persones cessaran les seues actuacions després de l’informe raonat emés por la majoria dels membres del consell dirigit a la direcció del centre.
  6. La direcció d’estudis establirà els mecanismes perquè este consell es reunisca com a mínim una vegada cada trimestre i, cas necessari, dinamitzarà les reunions i les garantirà l’accés als mitjans informàtics, dins de les possibilitats del centre i de l’edat de l’alumnat.

FUNCIONES DEL CONSELL DE DELEGATS I DELEGADES

  1. Elevar a l’equip directiu proposades per a l’elaboració del projecte educatiu, projecte de gestió, normes d’organització i funcionament, programació general anual, memòria final de curs i tots els planes i programes que determine l’Administració educativa.
  2. Actuar com a interlocutora o interlocutor, junt con les associacions de l’alumnat que puguen existir en el centre, entre l’equipe directiu, el claustre de professorat, el consell escolar, i l’alumnat del centre.
  3. Avaluar els problemes de cada grup o curs i, si és procedent, elevar-les al consell escolar.
  4. Rebre informació sobre les activitats de les associacions de l’alumnat del centre i, de les federacions, confederacions estudiantils i organitzacions juvenils constituïdes legalment.
  5. Elaborar informes per al consell escolar a iniciativa pròpia o a petició d’este.
  6. Elaborar propostes de modificació de les normes d’organització i funcionament del centre, dins de l’àmbit de la seua competència.
  7. Informar els estudiants de les activitats d’este consell.
  8. Formular propostes de criteris per a l’elaboració dels horaris d’activitats docents i extraescolars.
  9. Debatre els assumptes que haja de tractar el consell escolar en l’àmbit de la seua competència i elevar propostes de resolució a este.
  10. Rebre un exemplar dels diferents planes i projectes desenrotllats por els centres i, si es necessari, de les seues modificacions, preferentment por mitjans electrònics o telemàtics.
  11. Ser informats de tots els programes i actuacions que es lleva a cap ho centre i elaborar informes con la finalitat de millorar aspectes concrets de la vida del centre.
  12. Promoure l’equitat i el respecte entre l’alumnat del centre.
  13. Utilitzar les instal·lacions del centre en els termes que s’establisquen.
  14. Proposar a la comunitat escolar actuacions que afavorisquen les relaciones entre els diferents col·lectius que la integren i que milloren la convivència ho centre.
  15. Participar en l’establiment i la realització d’activitats culturals, recreatives, esportives i de foment de l’acció cooperativa i del treball equipe.
  16. Promoure activitats complementàries con els diferents departaments docents del centre.

FUNCIONES DELS DELEGATS I DELEGADES DE GRUP

  1. Es funció bàsica d’este alumnat representar al seu grup, i ser el portaveu en el consell de delegades i delegats, davant de la persona que exercisca la tutoria, així com davant qualsevol altre òrgan constituït en
    ho centre, en tots els assumptes en els quals el grup desitge ser escoltat. A més, cada centre en les seues normes d’organització i funcionament, concretarà estes funciones segons l’etapa educativa de què es tracte.
  2. Les delegades i delegats i les subdelegades i subdelegats assumixen el deure d’actuar pacífica i democràticament, i ser un model de respecte con els seus iguales i con ho reste de la comunitat educativa.
  3. La delegada o delegat té el deure d’assistir a les reunions del consell de delegades i delegats, participar en les seues deliberacions i informar la persona que exercisca la tutoria i al seu grup, sobre tots els temes que puguen afectar els seus interessos.
  4. La subdelegada o subdelegat substituirà a la delegada o delegat cas d’absència o malaltia i li donarà suport les seues funciones.
  5. Les delegades i delegats i les subdelegades i subdelegats no podran ser sancionats por l’exercici dels seus funciones.

Avís de privacitat

Este lloc web utilitza només cookies tècniques necessàries per al seu funcionament. No s’emmagatzemen dades amb finalitats publicitàries ni es comparteixen amb tercers. S’utilitza analítica interna sense cookies, i només es recull la IP amb finalitats de seguretat.

Veure política de cookies