Projectes i Activitats Aula Específica

CURS ESCOLAR 2023-2024

Des de les unitats específiques realitzem tallers a l’aula multisensorial del col·le per a ajudar-los a desenvolupar les seues capacitats visuals, auditives, tàctils, olfactòries i motrius.

Comença el Curs Escolar a les aules específiques del CEIP Jorge Guillén

Les unitats específiques arranquem treballant els Pokemon amb el nostre taller sensorial. En este cas hem elaborat una història social on els indiquem els passos a seguir per a elaborar la safata sensorial. Ací estaven amagats diferents personatges que havien d’anar buscant  per a conéixer-los. S’ho han passat genial!

Curs Escolar 2022-2023

TALLER DE CUINA

El taller de cuina ens ajuda a aproximar-nos a diferents aliments a través de la seua manipulació (textures, sabors, olors…), aprenem a seguir una seqüència d’instruccions i desenvolupar habilitats d’autonomia.

NAU ESPACIAL (pera, pinya, mikado i llavors de xocolate)
reno
REN NADALENC (pa, hamburguesa, formatge i galetes salades)
CARAGOL (poma, raïm, api, crema de cacauet i formatge d’untar)
GRANISSAT DE LLIMA (llima, gel, sucre i aigua)
ERUGA (raïm, api, crema de cacauet i formatge d’untar)
GRANISSAT DE MELÓ D’ALGER (meló d’Alger, sucre, llima i gel)

ART-TERÀPIA

En Art-teràpia treballem a nivell sensorial amb diferents activitats relacionades amb l’art i on podem treballar la creativitat.

La millor sopa del món…

L’alumnat de les aules específiques ha gaudit de l’activitat del conte saludable: “La millor sopa del món”.Ací han pogut fer olor i provar diferents fruites i verdures.  I després…tot a l’olla, per a preparar una rica sopa!

Celebració Dia Internacional de l’Autisme 2022

2 D’ABRIL DIA MUNDIAL DE L’AUTISME.

Com es realitza des de fa molts anys, i com que el nostre centre es considera un centre preferent en l’escolarització d’alumnat TEA. Des de l’equip d’Inclusió educativa es va considerar important continuar utilitzant este dia per a visibilitzar, conscienciar i conéixer les maneres de percebre el món del nostre alumnat amb TEA.

Per això es van proposar una sèrie d’activitats i accions que hui (ahir), dia 1 d’abril, hem dut a terme en el centre i a les aules que el componen.

Estes activitats han consistit en la realització d’un mural en el qual han participat totes les classes del centre i on es pot llegir la frase triada enguany per Autisme Europa

“ Un feliç viatge per la vida” i que s’ha pogut veure durant tot el dia penjat en l’entrada del centre.

A més l’alumnat i professorat del centre ha assistit amb algun complement o peça blava, color que representa el dia de l’autisme.

I s’han dut a terme activitats realitzades a les aules i adapatadas per nivell que consitían en el visionat de curts relacionats amb l’autisme i la realizacion d’una activitat mecànica en la qual s’han anat integrant estímuls somàtics, auditius i visuals de manera progressiva i amplificada fins a percebre l’entorn com en moltes ocasions el perceben el nostre alumnat amb TEA. Després d’estes activitats han reflexionat sobre el curt visionat i sobre com s’han sentit en realitzar l’activitat.

Amb este dia de reflexió el CEIP Jorge Guillen hem volgut contribuir i ajudar a fer este viatge una miqueta mes feliç per al nostre alumnat i les seues famílies. Feliç dia de l’autisme.

Equip d’Orientació i alumnat de Pràctiques CEIP Jorge Guillén 2022

Ens anem de visita! Els dimecres, de manera alterna, l’alumnat de les aules d’educació especial realitza eixides a la cafeteria o al supermercat
Els dimecres també són dies de taller! Per això, l’alumnat d’aula específica, després de la seua visita
al supermercat, elabora una recepta amb els ingredients comprats.
Mòmies de formatge en HALLOWEEN.
Esmorzar saludable amb BROQUETES DE FRUITA.