Noticias

  • SHORT MOVILITY IN FINLAND 

    Thanks to the Erasmus+ programme, we had the opportunity to take part in a three-week exchange trip to Finland from April 19, 2024, which was a very interesting experience and provided us with invaluable knowledge in different areas.  

    Not only did we learn to adapt to an environment so different from what we are used to, as Finland is such a different country from Spain, but we also had the opportunity to discover a very different culture, landscapes and way of life that have broadened our horizons. 

    We visited a secondary school called Järvenpään lukio, where we were surprised to see the different educational system, which is much more technological and independent, and we met people not only from Finland, but also from all over the world.  

    We had the opportunity to visit the capital, Helsinki, and other surrounding towns, visit lakes and forests, and even experience the famous Finnish saunas. We also tried typical Finnish food, such as salmon soup, reindeer meat and chocolate. 

    Finally, this mobility programme has helped us practise our English and improve our pronunciation, make new friends, learn about a new way of life and a different culture, and share our own. 

    We are very grateful to have been able to participate in this exchange and hope that other students will be encouraged to try it, as there is no better way to learn about a place than by going there and experiencing it for yourself.  

    MOVILIDAD CORTA EN FINLADIA 

    Gracias al programa Erasmus+ hemos tenido la oportunidad de experimentar un viaje de intercambio a Finlandia de tres semanas desde el 19 de abril de 2024, lo cual ha sido una experiencia muy interesante y que nos ha aportado unos conocimientos sobre diferentes ámbitos imposibles de borrar. 

    No solo hemos aprendido a adaptarnos a un ambiente tan diferente al que estamos habituados, siendo Finlandia un país tan diferente a España, si no que también hemos tenido la oportunidad de conocer una cultura, unos paisajes y una manera de vida muy distintas que han ampliado nuestros horizontes. 

    Acudimos a un instituto llamado Järvenpään lukio, allí quedamos sorprendidos al ver el diferente sistema educativo, mucho más tecnológico e independiente, y conocimos a gente no solo finlandesa, sino también de todas partes del mundo. 

    Tuvimos la oportunidad de visitar la capital, Helsinki y otros pueblos de los alrededores, visitamos lagos, bosques e incluso pudimos experimentar las famosas saunas finlandesas. También probamos comida típica finlandesa, como la sopa de salmón, la carne de reno y el chocolate. 

    Por último, esta movilidad nos ha ayudado a practicar el inglés y mejorar nuestra pronunciación, hecho nuevos amigos, hemos podido conocer una forma de vida nueva y una cultura diferente y nos ha ayudado a compartir la nuestra propia. 

    Estamos muy agradecidos de haber podido participar en este intercambio y esperamos que otros alumnos se animen a probarlo, ya que no hay mejor manera de aprender de algún sitio que yendo y experimentándolo personalmente. 

  • CELEBRATING ERASMUS DAYS 2025  

    IES Puçol has organised various activities to celebrate #ErasmusDays 2025. This year, from 13 to 18 October, the following activities were carried out:  

    •  Informative talks for ESO students with the aim of expanding the ERASMUS+ student ambassador community.  
    •  Informative talks for first-year Baccalaureate students about long-term stays in Finland.  
    •  Creation of a collaborative mural with students wishing to join the ambassador club, showcasing the six values of the European Union based on: human dignity, freedom, democracy, equality, the rule of law and human rights.   
    •  Locating on a map of Europe the countries with which we have worked on Erasmus+ projects. 

    CELEBRACIÓN DE  ERASMUS DAYS 2025  

    El IES Puçol ha organizado diversas actividades para celebrar los #ErasmusDays 2025. Este año, del 13 al 18 de octubre, se han llevado a cabo las siguientes actividades:  

    •   Charlas informativas para alumnos de ESO con el objetivo de ampliar la comunidad de embajadores estudiantiles ERASMUS+. 
    •  Charlas informativas para alumnos de 1.º de Bachillerato sobre estancias de larga duración en Finlandia.  
    •  Creación de un mural colaborativo con los alumnos que desean formar parte del club de embajadores, en el que se muestran los seis valores de la Unión Europea basados en: la dignidad humana, la libertad, la democracia, la igualdad, el Estado de derecho y los derechos humanos.   
    •  Localización en un mapa de Europa de los países con los que hemos trabajado en proyectos Erasmus+.  
  • FINNSIH STUDENTS VISITED OUR CENTRE.

    1st and 3rd October we welcomed visitors from the Linz Institute in Austria. Twelve students came to learn about our centre and visit Valencia, its surroundings, the Albufera and the City of Arts and Sciences.   

    They visited some of our classes and participated in the creation of a mural on healthy eating.  

    El 1 y 3 de octubre hemos recibido la visita del instituto del Linz en Austria. Han venido doce alumnas y alumnos para conocer nuestro centro y visitar Valencia, sus alrededores, la Albufera y la Ciudad de las Artes y las Ciencias.  

    En nuestro centro han entrado a algunas de nuestras clases y participado en la elaboración del mural sobre alimentación saludable.  

  • EUROPEAN DAY OF LANGUAGES 2025

    On 26 September 2025 our centre celebrated the European Day of Languages, organising various activities aimed at promoting the linguistic and cultural diversity of Europe.  

     The following activities were carried out:  

    •  Activity 1: Performance in the Agora of the European Anthem and the Anthem for the European Day of Languages by the Music students and teachers, becoming European civic ambassadors, one of the objectives of our ERASMUS accreditation.  
    •  Activity 2: Art competition ‘Languages Open Hearts and Minds!’ 4th year secondary school students taking part in the eTwinning project POLYNOMIAL +, PET – AGAINST CLIMATE CHANGE designed posters related to this theme.  

    DÍA EUROPEO DE LAS LENGUAS 2025  

    El 26 de septiembre de 2025, nuestro centro celebró el Día Europeo de las Lenguas organizando diversas actividades destinadas a promover la diversidad lingüística y cultural de Europa.  

    Se llevaron a cabo las siguientes actividades:  

    •  Actividad 1: Interpretación en el Ágora del Himno Europeo y del Himno del Día Europeo de las Lenguas por parte de los alumnos y profesores de Música, convirtiéndose en embajadores cívicos europeos, uno de los objetivos de nuestra acreditación ERASMUS.  
    •  Actividad 2: Concurso de arte «Las lenguas abren corazones y mentes». Los alumnos de 4.º de ESO que participan en el proyecto eTwinning POLYNOMIAL +, PET – AGAINST CLIMATE CHANGE diseñaron carteles relacionados con este lema.   

  • Artificial intelligence course in Budapest, August 2025 

    From 11 to 15 August, Professor Eduardo Rodríguez visited Budapest to attend a course on Artificial Intelligence, “Empowering educators: Leveraging AI Services for Enhanced Teaching and Learning” at the Babilon Erasmus Academy. The course provided an excellent opportunity to explore artificial intelligence-based services designed to optimise our work in the classroom. In addition to helping with lesson planning and preparation, it delved into tools designed to improve student support in an effective manner. Harnessing the power of artificial intelligence, applications in the organisation of adaptive learning, differentiation and the development of personalised learning pathways were explored. Adapting these innovative practices to a real-world context will allow us to integrate this practical support into our teaching routine in the Erasmus+ projects developed at IES PUÇOL. 

    Del 11 al 15 de agosto el profesor Eduardo Rodríguez ha visitado Budapest para realizar un curso sobre Inteligencia Artificial, “Empowering educators: Leveraging AI Services for Enhanced Teaching and Learning” en el centro Babilon Erasmus Academy. El curso ha supuesto una excelente oportunidad para explorar los servicios basados en la inteligencia artificial diseñados para optimizar nuestro trabajo en el aula. Además de ayudar en la planificación y preparación de las clases, se ha profundizado en herramientas diseñadas para mejorar el apoyo al alumnado de manera eficaz. Aprovechando el poder de la inteligencia artificial se han explorado aplicaciones en la organización del aprendizaje adaptativo, la diferenciación y el desarrollo de itinerarios de aprendizaje personalizados. Adaptar estas prácticas innovadoras a un contexto real nos permitirá integrar este apoyo práctico en nuestra rutina docente en los proyectos Erasmus+ desarrollados en el IES PUÇOL. 

  • 3rd National Conference of eTwinning Centres, Madrid 2025 

    IES Puçol, as an accredited eTwinning school, is participating in the 3rd National Conference of eTwinning Centres, ‘Building Citizenship’, which is being held on 20 and 21 June in Madrid, organised by the Ministry of Education, Culture and Sport. This is a meeting for the exchange of good practices between centres, with inspiring presentations and dynamic, collaborative workshops. 

    El IES Puçol como escuela eTwinning acreditada participa en la III Conferencia Nacional Centros eTwinning «Construyendo Ciudadanía» que se celebra el 20 y 21 de junio en Madrid organizada por el Ministerio de Educación, Cultura y Deportes. Un encuentro de intercambio de buenas prácticas entre centros con ponencias inspiradoras y talleres dinámicos y colaborativos. 

  • Awarding of diplomas for National Quality Label Erasmus recognition


    On 11 April 2025, diplomas were awarded to the pupils participating in the eTwinning projects which have been awarded the National Quality Label Erasmus. The eTwinning projects awarded this year are the following: Dream in Green: smart solutions for our schools and North2South: digitalizing for a sustainable and inclusive Europe 5.0 and Respect: a journey in the world of rules.


    El 11 de abril de 2025 se hizo entrega de diplomas al alumnado participante en los proyectos eTwinning que han sigo premiados con la National Quality Label Erasmus. Los proyectos eTwinning premiados este año son los siguientes: Dream in Green: smart solutions for our schools, North2South: digitalizing for a sustainable and inclusive Europe 5.0 y Respect: a journey in the world of rules.

  • JOB SHADOWING in Rome (Italy)

    From 2 to 4 April, teachers Eduardo Rodríguez and Santi Roca from IES Puçol have developed a Job Shadowing in the framework of the Eramus+ accreditation with the Via dei Papareschi school in Rome. Students from both schools will participate in a project to work mathematics and technology in problem solving, and achieve the Sustainable Development Goals (POLYNOMIAL +, PET- AGAINST CLIMATE CHANGE).

    Polynomials and algebra, as well as the rest of mathematics, together with technological knowledge, innovation and digital competence, are key tools in the fight against today’s serious environmental problem of plastic waste management.

    Among the objectives of this training are:

    – Raise awareness of the importance of mathematics and technology in solving everyday problems.

    – To increase students’ motivation towards STEAM subjects (Science, Technology, Engineering, Art and Mathematics).

    – Working in collaborative environments and fostering pupils’ creativity and digital competence.

    – To create environmental awareness by improving the school’s educational spaces.

    – Improve communication skills among peers from different countries.

    Our accompanying teacher in Rome, Loredana Catarinozzi, has offered us a warm welcome together with the school principal Mrs Paola Palmegiani.

    We hope to implement this project with students from both schools and with the collaboration of the Mathematics and Technology departments during the academic year 2025_2026.

    Del 2 al 4 de abril, los profesores Eduardo Rodríguez y Santi Roca del IES Puçol han desarrollando un Job Shadowing en el marco de la acreditación Eramus+ con el colegio Via dei Papareschi de Roma. Alumnado de ambos centros participarán en un proyecto para trabajar las matemáticas y la tecnología en la resolución de problemas, y alcanzar los objetivos de desarrollo sostenible (POLYNOMIAL +, PET- AGAINST CLIMATE CHANGE).

    Los polinomios y el álgebra, así como el resto de las matemáticas, junto con el conocimiento tecnológico, la innovación y la competencia digital, son herramientas clave en la lucha contra el grave problema medioambiental actual de la gestión de los residuos plásticos.

    Entre los objetivos de esta formación se encuentran:

    – Sensibilizar sobre la importancia de las matemáticas y la tecnología en la resolución de problemas cotidianos.

    – Aumentar la motivación del alumnnado hacia las asignaturas STEAM (Ciencia, Tecnología, Ingeniería, Arte y Matemáticas).

    – Trabajar en entornos colaborativos y fomentar la creatividad y competencia digital de los alumnos.

    – Crear conciencia medioambiental mejorando los espacios educativos del centro.

    – Mejorar las habilidades de comunicación entre compañeros de diferentes países.

    Nuestra profesora acompañante en Roma, Loredana Catarinozzi nos ha ofrecido una cálida acogida junto a la directora del centro Mrs Paola Palmegiani.

    Esperamos durante el curso 2025_2026 poner en funcionamiento este proyecto junto a alumnado de ambos centros y con la colaboración de los departamentos de Matemáticas y Tecnología.

  • Finalists in the Europass School Competition 2024 

    Students from the European Civic Ambassadors Club at IES Puçol participated in the latest edition of the Europass 2024 School Competition, ‘Boost your Employability with the Europass Digital Tools,’ which coincided with the 20th anniversary of the National Europass Portal and aimed to raise awareness of the platform.   

    Participation consisted of editing a video explaining the digital tools of the Europass portal and the employability options that Europass offers in their future.  

    After a long wait, the list of finalist videos was published, and among them was the video by 1st year Baccalaureate students Anyi Belly Hurtado and Candela Alejos.  

    CONGRATULATIONS ON YOUR GREAT WORK!   👏 

    Alumnado del Club de Embajadores Cívicos Europeos del IES Puçol participó en la última edición del Concurso Escolar Europass 2024 “Impulsa tu Empleabilidad con las Herramientas Digitales de Europass” / “Boost your Employability with the Europass Digital Tools”, que coincidió con el 20º aniversario del Portal Nacional Europass y cuyo objetivo era dar mayor difusión a la plataforma.  

    La participación consistía en la edición de un vídeo en el que explicaran las herramientas digitales del portal Europass y las opciones de empleabilidad que ofrece Europass en su futuro cercano. 

    Tras una larga espera, se publicó la lista de los vídeos finalistas y entre ellos se encontraba el vídeo de las alumnas de 1º Bachillerato, Anyi Belly Hurtado y Candela Alejos. ¡ENHORABUENA POR VUESTRO GRAN TRABAJO!  👏 

  • Visit by Finnish students to IES Puçol as part of the Finnish and Spanish Sustainable Cities project  

    During this academic year, 15 students from IES Puçol travelled to Yläston Koulu secondary school in the city of Vantaa (Finland) to launch the Finnish and Spanish Sustainable Cities international project. As part of this exchange, we welcomed 17 Finnish students to our school, who shared an enriching academic and cultural experience with us.  

    In addition to working on the aforementioned project, the visiting students had the opportunity to visit the facilities at IES Puçol and participate in different classes, discovering new ways of teaching and learning. The stay also included various social activities, including ice-breaking exercises, a meal featuring typical Spanish products prepared by the families, and several excursions to discover the cultural richness of our surroundings.  

    Our guests were able to tour the historic centre of Valencia, visit the City of Arts and Sciences, and enjoy a day of paddle surfing, a unique and fun sporting experience that allowed them to connect even more with our Mediterranean environment.  

     This exchange has been a valuable learning and international cooperation experience, allowing both our students and their Finnish counterparts to grow personally and academically, strengthen ties and reinforce their commitment to a more sustainable future.  

    Visita del alumnado finlandés al IES Puçol dentro del proyecto Finnish and Spanish Sustainable Cities 

    Durante este curso, 15 alumnos y alumnas del IES Puçol viajaron al instituto Yläston Koulu, en la ciudad de Vantaa (Finlandia), para dar comienzo al proyecto internacional Finnish and Spanish Sustainable Cities. Como parte de este intercambio, recibimos en nuestro centro a 17 estudiantes finlandeses, que compartieron con nosotros una enriquecedora experiencia académica y cultural. 

    Además de trabajar en el citado proyecto, el alumnado visitante tuvo la oportunidad de conocer las instalaciones del IES Puçol y participar en diferentes clases, descubriendo así nuevas formas de enseñanza y aprendizaje. La estancia incluyó también diversas actividades de convivencia, entre las que destacaron las dinámicas de presentación ice-breaking, una comida con productos típicos españoles elaborados por las familias y varias excursiones para descubrir la riqueza cultural de nuestro entorno. 

    Nuestros invitados pudieron recorrer el centro histórico de Valencia, visitar la Ciudad de las Artes y las Ciencias y disfrutar de una jornada de pádel surf, una experiencia deportiva diferente y muy divertida que les permitió conectar aún más con nuestro entorno mediterráneo. 

    Este intercambio ha supuesto una valiosa experiencia de aprendizaje y cooperación internacional, que ha permitido tanto a nuestro alumnado como al finlandés crecer personal y académicamente, estrechar lazos y reforzar el compromiso con un futuro más sostenible. 

  • European eTwinning Schools conferencia, Niza 2025 

    IES Puçol participated in the eTwinning Conference: Strengthening citizenship education in eTwinning schools, held in Nice, France, on 16 and 17 May. This was an international event aimed at integrating civic and democratic education into the classroom through eTwinning-Erasmus projects. 

     We continue to gain European experience! 

    El IES Puçol ha participado en la Conferencia eTwinning: Stregthening citizenship education in eTwinning schools, celebrada en Niza, Francia, los días 16 y 17 de mayo.. Un evento internacional para integrar la educación cívica y democrática en el aula a través de los proyectos eTwinning –Erasmus. 

    ¡Continuamos sumando experiencias Europeas! 

  • LIFE, FEEL, DISCOVER (LFD): 1rt MOBILITY IN Puçol 

    A new project has been launched at IES Puçol with the Friedrich-List-Gymnasium school in Asperg, Germany: LIFE, FEEL, DISCOVER. During the week of May 7-14, fifteen students and their teachers visited us with the aim of promoting cultural and educational exchange between students from both countries.  

    Through collaborative activities, they explored our culture, the relationship between sport and art, and discovered the beauty of natural spaces.  

    • Visit to the Albufera Natural Park  
    • Visit to the Faller Museum  
    • Tour of Valencia: historic center and modern part of the city, City of Arts and Sciences, while celebrating Europe Day.  
    • Workshops at the school:  
    • Presentations on the culture of Puçol and Valencia  
    • Digital magazine with everything that was done during the week 

    Un nuevo proyecto se ha iniciado en IES Puçol con el centro Friedich-List-Gymnasium de Asperg, Alemania: LIFE, FEEL, DISCOVER. Durante la a semana del 7 al 14 de mayo nos visitaron 15 estudiantes con sus profesoras con el objetivo fomentar el intercambio cultural y educativo entre el alumando de ambos países. 

    A través de actividades colaborativas exploraron nuestra cultura, la relación del deporte y el arte y descubrieron la belleza de los espacios naturales. 

    • Visita al parque natural de la Albufera 
    • Visita al Museu Faller 
    • Tour en Valencia: centro histórico y la parte moderna, Ciudad de las Ciencias y las Artes, mientras celebraban el día de Europa. 
    • Talleres en el instituto:  
    • Presentaciones sobre la cultura de Puçol y Valencia 
    • Revista digital con todo lo realizado durante la semana 
  • IES Puçol is celebrating Europe Day twice on Friday, 9 May:  
    • The coordinators attended at the First Meeting for Educational Internationalisation, organised by the European Use, Promotion and Programmes Service of the Regional Ministry of Education, Culture, Universities and Employment of the Valencian Regional Government, and our director received the certificate accrediting us as an eTwinning School for another two years.  
    •  And with our colleagues from the Friedrich List Gymnasium in Asperg (Germany) from the Erasmus project: Life, Feel and Discover on the second day of group mobility visiting the historic centre of Valencia.  

    IES Puçol celebra el viernes 9 de mayo el Día de Europa por partida doble: 

    • Las coordinadoras asistieron al I Encuentro para la Internacionalización Educativa, organizado por el Servicio de Uso, Promoción y Programas Europeos de la Conselleria de Educación, Cultura, Universidades y Empleo de la Generalitat Valenciana y nuestro director recogió la certificación que nos acredita dos años más como Escuela eTwinning. 
    • Y con nuestros compañeros del Friedrich List Gymnasium de Asperg (Alemania) del proyecto Erasmus: Life, Feel and Discover en el segundo día de la movilidad en grupo visitando el centro histórico de Valencia. 
  • JOB SHADOWING in Brou (France)  

    From 30th March to 3rd April, the teachers of IES Puçol Carmina Margaix and Mª José Claramunt have carried out a Job Shadowing at the Collège Florimond Robertet in the village of Brou, near Chartres, France.   

    The aim of our visit was to launch the interdisciplinary ERASMUS project called ‘Consonant voices’, this project is based on the musical participation of the orchestra of the IES Puçol in a concert shared with the choir of the French institute of Brou, in which songs and songs will be performed in different languages. It is a project of the Music Department and the Foreign Languages Department to perform in both countries the final concert prepared throughout the 25/26 school year by each school. In this way, our students will learn about folk music, culture and different languages through an experience of linguistic and musical immersion. The ages of the students will range from 11 to 14 years old. 

    Our accompanying teacher in Brou, Celia Novell, gave us a tour of the different classrooms in which we enjoyed a peaceful atmosphere and a great calm all around. The students were exceptional, showing themselves to be very friendly and respectful of our presence. We were also able to share a singing lesson with our collaborating teacher Noe Montani from the Music Department.  

    In addition, we must add the warm welcome shown by the director Severine Gawlowicz and the Erasmus coordinator Isabelle Dumas, who showed great interest in the project we want to carry out.  

    We can only thank our accompanying teachers for the attention they have given us throughout our visit, which has allowed us to take the first steps of what will be our project: ‘Consonant voices’. 

    De los días 30 de marzo al 3 de abril, las profesoras del IES Puçol Carmina Margaix y Mª José Claramunt hemos llevado a cabo un Job Shadowing en el Collège Florimond Robertet en el pueblo de Brou, cerca de Chartres, en Francia.   
     
    El objetivo de nuestra visita ha sido poner en marcha el proyecto interdisciplinario de ERASMUS llamado “Consonant voices”, este proyecto se basa en la participación musical de la orquesta del IES Puçol en un concierto compartido con el coro del instituto francés de Brou, en la que se interpretarán piezas y canciones en diferentes idiomas. Es un proyecto del Departamento de Música y de Lenguas Extranjeras para interpretar en ambos países el concierto final preparado durante todo el curso 25/26 por cada instituto. De esta forma, nuestros alumnos aprenderán sobre la música folclórica, la cultura y las diferentes lenguas a través de una experiencia de inmersión lingüística y musical. Las edades de los alumnos irán desde los 11 a los 14 años. 

    Nuestra profesora acompañante en Brou, Celia Novell, nos hizo una visita por las diferentes aulas en la cual disfrutamos de un ambiente tranquilo y una gran calma por todas partes. El alumnado fue excepcional, mostrándose muy próximo y respetuoso con nuestra presencia. Así mismo, pudimos compartir la clase de canto de nuestro profesor colaborador Noe Montani del Departamento de Música.  

    Hemos de añadir además, la acogida cercana que nos mostró la directora Severine Gawlowicz, y la coordinadora Erasmus Isabelle Dumas, presentando un gran interés con el proyecto que queremos llevar adelante.  

    No podemos más que agradecer a nuestros profesores acompañantes la atención que nos han brindado a lo largo de nuestra visita y que nos ha permitido dar los primeros pasos del que será nuestro proyecto: «Consonante voices«. 

  • THE ART OF SPORT: 2nd mobility in Linz (Austria)

    From 24th to 29th March nine students from our school travelled to Linz (Austria) to visit the BRG Hamerling high school as part of the Erasmus project The Art of Sport.  

    During their stay they discovered the local culture and gastronomy and had the opportunity to visit spectacular cities such as Salzburg and Vienna. In addition, they worked on a project inspired by Erwin Wurm, an Austrian sculptor known for documenting his works through photography.  

    A unique experience to grow, learn and share.

    Del 24 al 29 de marzo nueve alumnas de nuestro centro, viajaron a Linz (Austria) para visitar el instituto BRG Hamerling dins del projecte Erasmus  The Art of Sport. 

    Durante su estancia descubrieron la cultura y gastronomía local y tuvieron la oportunidad de visitar ciudades espectaculares como Salzburgo y Viena. Además, trabajaron en un proyecto inspirado por Erwin Wurm, un escultor austriaco conocido por documentar sus obras a través de la fotografía. 

    Una experiencia única para crecer, aprender y compartir. 

  • 2nd mobiltiy «Spanish and Finnish Sustainable Development» in Vantaa (Finland) 

    During the week of 26- 31 January, students participating in the eTwinning project Spanish and Finnish Sustainable Development  with their two teachers have visited the educational centre Ylästön Koulu (Vantaa, Finland).   

    Students from the two high schools, in international groups, have been working and at the same time having fun doing activities related to sustainable cities and the transformation of cities into eco-friendly ones.  

     Workshops at the school:  

    •  Ice-breaker activities to get to know each other better.  
    • Sport activities to promote team building. 
    • Designing the logo of the project.  
    • Start working on the project to be continued once they come to our school.  

     Cultural visits: 

    •  Visit to the capital of Finland, Helsinki 

    Durante la semana del 26 al 31 de enero, el alumnado que participa en el proyecto eTwinning Spanish and Finnish Sustainable Development con sus dos profesores ha visitado el centro educativo Ylästön Koulu (Vantaa, Finlandia). 

    Los estudiantes de los dos institutos, en grupos internacionales, han trabajado y a la vez divertido realizando actividades relacionadas con ciudades sostenibles y la transformación de ciudades en ciudades eco-friendly. 

    Talleres en el instituto: 

    • Actividades de romper el hielo para conocerse mejor. 
    • Actividades deportivas para promover equipo. 
    • Diseñar el logo del proyecto. 
    • Empezar a trabajar con el proyecto que se continuará una vez vengan a nuestro centro. 

    Visitas culturales: 

    • Visitar la capital de Finlandia, Helsinki. 
  • 2nd mobility SDG School revolution: LIVING SPACES

    During the week of 15-20 December, students participating in the eTwinning project SDG School Revolution: Living Spaces with their two teachers have visited the educational centre Notre Dame in La Montagne (France).   

    Students from the two high schools, in international groups, have been working and at the same time having fun doing activities related to sustainable development goals of the 2030 Agenda (SDGs 4, 7, 11, 13, 15) and the transformation of spaces in schools:  

     Workshops at the school:  

    • Sports activities to get to know each other better.  
    • eTwinning workshop: teacher Elena Campaña teaches students and teachers in the project how to use this platform.  
    • Creation of a treasure hunt game to discover spaces in the school that could be more sustainable.  

     Cultural visits  

    •  Visit to the Machine de l’ile museum   
    •  Discover Nantes through an application  

    Durante la semana del 15 al 20 de diciembre, el alumnado que participa en el proyecto eTwinning SDG School Revolution: Living Spaces con sus dos profesoras ha visitado el centro educativo Notre Dame en La Montagne (Francia).  

    Los estudiantes de los dos institutos, en grupos internacionales, han trabajado y a la vez divertido realizando actividades relacionadas con objetivos de desarrollo sostenible de la Agenda 2030 (ODS 4, 7, 11, 13, 15) y la transformación de espacios en los centros educativos: 

    Talleres en el instituto: 

    • Actividades deportivas para conocerse mejor. 
    • Taller eTwinning: la profesora Elena Campaña enseña a alumnado y profesorado del proyecto a utilizar esta plataforma. 
    • Creación de un juego de la caza del tesoro para descubrir espacios en el instituto que podrían ser más sostenibles. 

    Visitas culturales 

    • Visita al museo Machine de l‘ile  
    • Descubrir Nantes a través de una aplicación 
  • eTwinning project awarded

    The great work and good practices carried out in eTwinning projects by teachers and pupils at IES Puçol have once again been recognised. In 2023, the National Quality Label was awarded to the projects Fary tales and legends as European Cultural Heritage and Stop Ciberbullying.
    This year, the awards were also given to the projects Dream in Green: smart solutions for our schools and North2South; digitalizing for a sustainable and inclusive Europe 5.0 and Respect, a journey in the world of rules

    El gran trabajo y buenas prácticas realizados en los proyectos eTwinning por profesorado y alumnado del IES Puçol vuelve a ser reconocido. En el año 2023 Etwinning premió con la National Quality Label a los proyectos Fary tales and legends as European Cultural Heritage y Stop Ciberbullying.
    Este año se suman los premios otorgados a los proyectos Dream in Green: smart solutions for our schools y North2South; digitalizing for a sustainable and inclusive Europe 5.0 y Respect, a journey in the world of rules

  • HABEMUS ERASMUS DAYS !!! 

    En nuestro IES Puçol del 14 al 19 de octubre de 2024 se han celebrado los ERASMUS DAYS  a través de diferentes actividades . 

    En primer lugar, el martes día 15 se realizó en el salón de actos para los alumn@s interesados en formar parte de los diferentes proyectos, una exposición llevada a cabo por los alumn@s del curso pasado de primero de Bachiller que realizaron la estancia de larga duración en Finlandia.       . 

    Al día siguiente miércoles día 16 y nuevamente en el salón de actos, se explicó el proyecto “DREAM IN GREEN” que se llevó a cabo en colaboración con alumnos de un Instituto de Alemania . Este proyecto en concreto duró dos años durante los cuales hubieron visitas de los estudiantes Alemanes aquí a España y viceversa.  

    Con ambas exposiciones contadas en primera persona por los alumn@s, se pretendió trasladar las experiencias vividas a la vez que mostrar las diferentes posibilidades de estancias en Europa tanto de corta como de larga duración. A partir de ahí, se les repartió al alumnado interesado las solicitudes para formar parte del Club Embajador.  

    Para clausurar los ERASMUS DAYS, el jueves día 17 aquellos alumn@s que trajeron las solicitudes cumplimentadas y firmadas por las familias, realizaron una actividad en el invernadero del IES en la cual sembraron unas plantitas para simbolizar el inicio de una nueva vivencia académica como Equipo Embajador Cívico Europeo. 

    BIENVENID@S!!! 

       HABEMUS ERASMUS DAYS !!!  

    In our IES Puçol from 14 to 19 October 2024 ERASMUS DAYS have been celebrated through different activities.  

     First of all, on Tuesday the 15th was held in the auditorium for students interested in being part of the different projects, an exhibition carried out by the students of last year’s first year of high school who made the long stay in Finland.  

    The next day, Wednesday the 16th and again in the auditorium, the project “DREAM IN GREEN” was explained, which was carried out in collaboration with students from an institute in Germany. 

    Description generated automatically . This particular project lasted two years during which there were visits of the German students here in Spain and vice versa.   

    The next day, Wednesday the 16th and again in the auditorium, the project “DREAM IN GREEN” was explained, which was carried out in collaboration with students from an institute in Germany. 

    Description generated automatically . This particular project lasted two years during which there were visits of the German students here in Spain and vice versa. With both exhibitions told in first person by the students, the aim was to transfer the experiences lived and at the same time to show the different possibilities of stays in Europe, both short and long term. From there, applications to join the Ambassador Club were distributed to interested students. 

    To close the ERASMUS DAYS, on Thursday 17th those students who brought the applications completed and signed by the families, carried out an activity in the greenhouse of the IES in which they planted some seedlings to symbolize the beginning of a new academic experience as a European Civic Ambassador Team. 

    WELCOME !!! 

  • THE ART OF SPORT:  1st mobility LINZ  in PUÇOL 

    La semana del 27 al 2 de septiembre/octubre recibimos a las alumnas y profesores austriacas/os del Instituto BRG Hamerling, Linz y así, seguir colaborando en el proyecto “The Art of Sport”. En este proyecto desarrollamos con mayor profundidad el objetivo número 5 de nuestra acreditación Erasmus “Fomentar estilos de vida saludables para mejorar la salud del alumnado”, en relación con los objetivos de desarrollo sostenible 3, 4, 5 y 12. 

    Una semana con visitas a Valencia, como la Plaza del Ayuntamiento donde pasamos un buen rato dando un paseo; Mestalla, el estadio de fútbol; l’ Albufera donde nos subimos a una barca; y la playa de Puzol donde pudimos divertirnos con juegos de agua. Además de probar la típica gastronomía de Valencia. 

    Estamos ansiosas por ir la última semana de marzo a Linz y seguir con los proyectos de Etwinning. 

    The week of September/October 27th/2nd we welcomed the Austrian students and teachers from the BRG Hamerling Institute, Linz and to continue collaborating in the project «The Art of Sport». In this project we develop in greater depth objective number 5 of our Erasmus accreditation «Promote healthy lifestyles to improve the health of students», in relation to sustainable development goals 3, 4, 5 and 12. 

    A week with visits to Valencia, such as the Plaza del Ayuntamiento where we had a good time taking a walk; Mestalla, the football stadium; l’Albufera where we got on a boat; and Puzol beach where we could have fun with water games. In addition to trying the typical gastronomy of Valencia. 

    We are looking forward to going to Linz the last week of March and continuing with the Etwinning projects. 

Avís de privacitat

Este lloc web utilitza només cookies tècniques necessàries per al seu funcionament. No s’emmagatzemen dades amb finalitats publicitàries ni es comparteixen amb tercers. S’utilitza analítica interna sense cookies, i només es recull la IP amb finalitats de seguretat.

Veure política de cookies