L’IES XIXONA va començar a col·laborar en projectes eTwinning ho curse 2019/2020 i, en tot just trees cursos acadèmics, hem realitzat un total de 12 projectes internacionals con centres europeus, aconseguint reconeixements molt positius por el nostre alumnat i professorat i la seua implicació en aquesta mena de projectes interdisciplinaris, col·laboratius i de cooperació. Alguns dels mèrits aconseguits han sigut segells de qualitat nacional, segells de qualitat europeu, un premi nacional eTwinning 2022 atorgada por el Ministeri d’Educació i Formació Professional, segelle centre eTwinning que nos permet ser un referent per a altres centres així com un altre tipus de reconeixements.
Pots veure en el següent document PDF els reconeixements eTwinning aconseguits fins al moment por l’IES XIXONA, curs 2022/2023.
Xixona – Després d’un any de treball intens i d’incidències tècniques, el projecte ‘Treballem la noció d’ecoresponsabilitat’ ha arribat a la seua conclusió amb èxit. Els participants han superat els obstacles derivats del canvi de plataforma i ara estan preparats per sol·licitar el segell eTwinning en reconeixement al seu treball conjunt.
L’equip del projecte ha dut a terme una bona col·laboració amb els seus socis europeus durant tot el procés. Malgrat les dificultats inicials amb la nova plataforma, l’equip ha demostrat una gran dedicació i resiliència per aconseguir els objectius fixats.
“Ha estat un any complicat, però estem molt satisfets dels resultats que hem aconseguit”, afirma Joan de Déu Martines, coordinador del projecte. “Les dificultats tècniques no ens han frenat i hem trobat solucions per assegurar la continuïtat de la nostra col·laboració. Estem molt orgullosos del treball realitzat pels estudiants i dels vincles que hem establert amb altres països participants”.
El canvi de plataforma va suposar un repte inicial per a l’equip, ja que els problemes tècnics van afectar la fluïdesa de la col·laboració. No obstant això, gràcies als esforços incansables dels membres de l’equip i al suport tècnic rebut, es va poder superar aquesta situació i restablir la comunicació i la interacció entre els participants.
Durant el projecte, els estudiants han tingut l’oportunitat de treballar conjuntament en tasques educatives, compartint idees, coneixements i experiències. Aquesta experiència ha fomentat la comprensió intercultural i ha promogut la cooperació entre els diferents països participants.
Amb la conclusió del projecte, l’equip de ‘Treballem la noció d’ecoresponsabilitat’ té la intenció de sol·licitar el segell eTwinning, un reconeixement europeu que valida la qualitat del treball realitzat en el marc del programa. Aquest segell serà un testimoni del compromís i la dedicació dels participants en la promoció de la col·laboració internacional i l’excel·lència educativa.
El projecte ‘Treballem la noció d’ecoresponsabilitat’ ha estat una experiència enriquidora per a tots els participants i ha destacat la importància de la cooperació i l’intercanvi de coneixements en l’àmbit educatiu. L’equip espera continuar col·laborant en futurs projectes per seguir promovent l’aprenentatge col·laborador i la internalització en l’educació.
LISTADO-PARTICIPACION-eTwinning-IES-XIXONA-1PUBLICACIONS DELS NOSTRES PROJECTES EN EL PERIÒDIC LOCAL “EL PERIÓDICO”:
Articulos-en-periodico-eTwinningA continuació compartim informació dels projectes eTwinning realitzats ho centre així com del nostre segell eTwinning School.
Racó eTwinning en el nostre centre:
Panell on exposem els projectes realitzats per a aquells que nos visiten.
CENTRE ETWINNING
L’IES XIXONA ha sigut guardonat con el segell de Centre eTwinning 2021-2022 com a assoliment por el treball realitzat en eTwinning por parteix de l’equip de professorat i alumnat del centre.
A continuació en aquest enllaç s’amplia informació sobre la importància de ser centre eTwinning:
http://etwinning.es/es/que-significa-ser-centro-etwinning/
Entre ells:
- Reconeixement por parteix del claustre de línies de treball relacionades con eTwinning; tant ho professorat definitiu com aquells que por diferents circumstàncies arriben cada curs.
- Descobriment por parteix de l’alumnat d’un nou valor en el seu treball.
- Adquisició de major visibilitat del centre, la qual cosa pot afavorir el trobar socis de projectes eTwinning o Erasmus+.
SOM EXEMPLE PER A ALTRES CENTRES (Difusió del nostre treball)
https://www.canva.com/design/daftf8rkzx8/view
NETIQUETA DE L’IES XIXONA: COMUNITAT EDUCATIVA SEGURA I RESPONSABLEN EN LES XARXES
PREMI NACIONAL ETWINNING PROJECTE ” MI RUTINA CONTAMINA”. Ministeri d’Educació i Formació Professional
El nostre projecte “Mi rutina contamina” va ser guardonat con un Premi Nacional eTwinning 2021 por el Ministeri d’Educació i Formació Professional com a exemple de bones pràctiques con el Mitjà Ambiente. El grup participant en aquest projecte va ser 1° ESO C del curs 2019/2020. La professoraó. A més, l’alumnat va gravar un vídeo per a explicar el nostre projecte i obrir les portes del nostre centre a Europa. Un pas més per a un futur Erasmus.
PROJECTE “TREBALLEM L’ECORESPONSABILIDAD” Curs 2022/2023
L’IES Xixona va iniciar el 24 de novembre un nou projecte eTwinning que pretén treballar l’ecoresponsabilitat des de les diverses matèries implicades en els centres socis. Es faran activitats per a aplicar-ho en la vida real de l’alumnat mitjançant metodologies actives, el plurilingüisme, la competència digital, la desinformació mediàtica, l’aprofundiment en el valor i foment de la sostenibilitat des d’un punt ètic i responsable per a transformar l’alumnat/professorat participant en ciutadans responsables, assegurances i sostenibles.
S’elaborarà una pàgina web ‘https://sites.google.com/view/etwinningecoresponsabilidad/inicio’ que serà l’eina de col·laboració entre l’alumnat/professorat i en la qual es registraran les activitats realitzades: samarretes reciclades, comerç sostenible, fabricació de cremes, contes cooperatius de sensibilització sostenible, desdejunis sostenibles, hivernacles, biodiversitat, disseny d’un aparcament de bicicletes i patinets, línies del temps de dones històriques i científiques, guies de la nostra ciutat, etc. A més, es cooperarà en la celebració de dies internacionals relacionats amb el projecte.
El projecte compta amb la participació de set centres d’Espanya, França i Itàlia, amb més de quatre-cents entre alumnat i professorat. En l’ES Xixona s’han implicat més de dos-cents entre alumnat i professorat i es compta amb el suport de la direcció del centre i amb la coordinació dels professors Sofia García i Joan de Déu Martines.
PROJECTE “CREANT ESPAIS EDUCATIUS” Curs 2021/2022
Millorar els espais creant possibles racons: de lectura, de jocs, de música, etc., així com altres millores relacionades con ho medie ambiente i la sostenibilitat.
Realitzarem una anàlisi prèvia, en tots els centres educatius participants, per a donar veu a l’alumnat des del primer moment mitjançant la crítica constructiva i millorar entre tots les instal·lacions/espais del centre com a millora del seu aprenentatge, motivació i inclusió. A partir de les necessitats de cada centre anirem desenvolupant les activitats del projecte eTwinning, així com la col·laboració mitjançant grups mixtos nacionals i internacionals, elaborant productes que tinguen una aplicació real en els centres i en la vida de l’alumnat. Buscant soluciones i propostes de millora entre tots.
VÍDEO PRESENTACIÓ DEL PROJECTE
PRODUCTE FINAL DEL PROJECTE: WEBSITE col·laborativa elaborada por tots els centres participants.
PROJECTE: FRONTERES DEL CONEIXEMENT: ÈTICA, RAÓ I CIÈNCIA. 2020/2021
Activitat realitzada por l’alumnat de 1° de Batxillerat de l’IES XIXONA per a participar en el projecte eTwinning “Fronteres del coneixement: ètica, raó i ciència”. En aquesta activitat han entrevistat els seus professors, de diferents especialitats i generació, per a trobar respostes enfront de diversos temes d’actualitat.
LA PERSONA ESTÀ MARCAT POR LA CERCA DE RESPOSTES QUE DONEN SENTIT En LA VIDA. AQUESTA MATEIXA CERCA LI LA QUE HA PORTAT A FORMULAR DIFERENTS VAS SABER NO SÓN CAMINS OPOSATS ENTRE SI, SINÓ PERSPECTIVES DIFERENTS QUE NOS DONEN UNA MAJOR COMPRENSIÓ DE LA COMPLEXITAT QUE SUPOSA EL CONEIXEMENT DE LA REALITAT I DE LA VERITAT.
Projecte: “Observadores d’Art, comptadors d’Històries”. 2020/2021
“Observadores d’Art, comptadors d’Històries” nos permetrà evocar històries del passat, buscar obres d’art de diferents èpoques a través de les quals contarem històries, ambientades el seu context històric; a través d’algun aspecte concret, realitzant una visió general, o bé inventant històries i contes. Aprendrem con ells sobre obres d’art, artistes, estils, personatges i els diferents aspectes, característiques i la gran varietat de disciplines que conformen tota una època. Les competències clave i les TIC nos guiaran en aquest camine, i la creativitat i la imaginació nos faran gaudir a tots d’un aprenentatge col·laboratiu i multidisciplinari.
Cursos implicats: 4° ESO i 1° de Batxillerat de l’IES XIXONA. Participaran junt en l’IES Arquitecte Ventura Rodríguez de Boadilla del Monte, Madrid; i ho centre Educandato Statale “SS. Annunziata”, Firenze (Fi) Itàlia.
Des del projecte eTwinning “Observadores d’Art, comptadors d’Històries” hem realitzat un vídeo per a explicar la història i tradicions dels Moros i Cristians de Xixona als nostres socis.
Unes festes molt importants en la localitat de Xixona con molta història a la seua esquena.
Han participat alumnes de l’IES XIXONA, així com professorat i Damián Llorens, mestre de música del Cristófol Cólom.
Tota una experiència que nos ha unit per a transmetre-us les emociones que desperten nosaltres aquestes festes.
Projecte “Desmuntant la catàstrofe: anàlisi de catàstrofes naturals generades por la intervenció humana”. 2020/2021
L’IES Xixona participa en aquest projecte eTwinning con alumnat de segon de batxillerat de les matèries de Geografia i Ciències de la Terra junt con en l’IES Arquitecte Ventura Rodríguez de Madrid i al Lycée Stephen Liégeard, Borgonya (França).
El projecte se centra en l’anàlisi de la intervenció i la responsabilitat de les actuacions humanes en les conseqüències de les catàstrofes, així com aquelles generades por la pròpia naturalesa. A més indagaran en els objectius del desenvolupament sostenible (ODS) així com les seues metes marcades per a l’any 2030, tot això mitjançant l’aprenentatge col·laboratiu.
Projecte “Davanteres del coneixement: ètica, raó i ciència”. 2020/2021
El nostre centre IES Xixona participa en un nou projecte eTwinning con alumnat de primer de batxillerat des de les matèries de Religió i Biologia al costat del Lycée Victor Duruy de Mont-De-Marsan (França).
En ple s. XXI vivim en una societat de multiserveis, en la qual ho coneixement s’ha convertit en un recurs bàsic en tots els àmbits d’aquesta, econòmic, social, polític…Aquest desenvolupament creixent en tants nivells, nos planteja el rendisc de transformar tota la informació disponible CONEIXEMENT.
Però la qüestió sobre en què consisteix el coneixement no es nova, sinó que ha anat desenvolupant-se al llarg de la història de la humanitat.
Aquest projecte interdisciplinari pretén fomentar en l’alumnat la reflexió, fer-los pensar, qüestionar-se situacions complexes, aprendre a dialogar, compartir, consensuar, respectar les idees diferents que puguen tindre sobre els mateixos continguts que es treballe.
Es treballaran aspectes de la vida actual i esdeveniments històrics relacionats con l’Ètica, Religió i la Ciència.
Vols aprendre espanyol? Compta con nosotr@s. 2020/2021
Projecte eTwinning curs 2020-2021 dirigit a alumnat d’educació inclusiva de centres de Primària i Secundaria en el qual participen l’IES Xixona, junt con l’EREA Jean Monnet, Garches (França) i les Agrupacions d’Escoles Portugueses de Caminha, Mirandela i Carvahlos.
Aquest curs participarà part de l’alumnat de 2° ESO del nostre centre. Aquest projecte interdisciplinari naix com a resultat de la reflexió con respecte a incrementar la motivació i habilitats socials com a resposta d’inclusió en el nostre alumnat, fent-los partícips d’un projecte eTwinning que s’ajuste a les seues necessitats reals i siga motivador per a ells, que es convertisquen en els protagonistes i ajudar-los a superar els obstacles que es presenten en el seu dia a dia. Millorar la seua autoestima, la seua inclusió, així com treballar sobretot la competència lingüística. A més es treballarà la competència digital , aprendre a aprendre, autonomia i iniciativa personal, etc. fomentant ho use de les TIC i l’educació inclusiva, proporcionant-los les eines i espais necessaris per a poder dur-ho a terme.
SALVAR UNA VIDA ÉS A LES TEUES MANS, APRÉN POR TOTS. 2020/2021
Projecte eTwinning curs 2020-2021 dirigit a alumnat de 3° ESO l’IES Xixona i con la participació de les matèries de Biologia, Música, Taller de creativitat, Francés i Inglés. Participa l’IES Xixona junt en l’IES Joan Mercader d’Igualada (Barcelona, Espanya) i al costat de tres centres franceses, Còllege Marcel Pagnol (Montpeller), Còllege de la Dombes (Saint-André de Corcy) i Lycée Victor Duruy (Mont-De-Marsan).. Se centra en l’aprenentatge de les tècniques de primers auxilis, tant en adults com en bebés, la seua aplicació en casos d’emergència i difondre al màxim entre la comunitat educativa i en la nostra societat la importància de conéixer i aplicar aquestes tècniques ja que tots podem salvar una vida en un cas d’emergència, en el qual els segons compten i poden marcar la diferència entre la vida i la mort.
Tot això mitjançant l’aprenentatge col·laboratiu, treballant el plurilingüisme (espanyol, francés i anglés) i l’educació inclusiva, fent que tot tipus d’alumnat con o sense dificultades, aprenguen junts al llarg d’aquest projecte proporcionant-los les eines i espais necessaris per a poder dur-lo a terme.
ENLLAÇ Als TREBALLS FINALS CREATS POR HO ALUMNAT: VÍDEOS RCP I CANÇONS RAP SOBRE PRIMERS AUXILIS.
Projecte: Un passeig por Prado entre real i virtual. Bufant els ciris del seu bicentenari.
Hui dia els museus ja no somie meres exposicions d’obres d’art, sinó vertaders centres d’enriquiment cultural per a tota mena de públic.
Per a docents i alumnes representen un recurs educatiu com a entorns d’aprenentatge presencial o virtual gràcies a les noves possibilitats que ofereixen les tecnologies.
Aquest projecte vol acostar als adolescents a la història de l’art, al món dels museus i especificamente al ric tresor d’obres guardades en el Museu de Prado con motiu del seu bicentenari.
Farem una passejada entre les seues obres aprenent a “llegir-les” i a interactuar con elles gràcies a les TIC i acercandonos a experiències de Realitat Augmentada i Realitat Virtual.
CONCURS NACIONAL D’INFOGRAFIA ETWINNING
L’IES XIXONA ACONSEGUEIX UN DELS TRES GUARDONS
El final del curs 2019/2020 ha estat marcada por els canvis ocasionats por la pandèmia global de la COVID-19. La plataforma eTwinning, que permet el treball col·laboratiu dels docents i alumnes/as dels països europeus socis d’aquesta, ha elaborat un concurse con la finalitat que tots els membres d’aquesta comunitat compartiren les seues vivències davant la situació creada por la pandèmia i com eTwinning les ha ajudades a afrontar la docència a distància en aquests moments tan complicats.
Per a això s’havia d’elaborar una infografia que responguera a la pregunta: què ha significat eTwinning per a tu durant aquest curs escolar tan diferent? Com te les has arreglades per a desenvolupar tu activitat en eTwinning en aquests últims taules? La infografia hauria de recollir les idees, experiències, sensacions, etc… dels participants.
El treball realitzat por la professora Sofía García Honrubia del Departament de Ciències Naturals de l’IES Xixona ha resultat ser un dels tres premiats a nivell nacional.
Enhorabona! Esperem i desitgem que aquest siga un esperó més per al desenvolupament de projectes col·laboratius europeus en l’IES Xixona. Hueso deixem con la infografia de la nostra companya.
Ací teniu l’enllaç a la pàgina eTwinning con els treballs guardonats.
ETWINNING 1° ESO C: PROJECTE “MI RUTINA CONTAMINA” 2019/2020
Els alumnes d’1 °C han sigut seleccionats com a grup pilot per a participar en un projecte europeu eTwinning recolzada por el Ministeri d’Educació, el qual es desenvoluparà des del centre. Treballaran des de la matèria de Biologia i Tutoria sobre com les seues rutines diàries contribueixen a la contaminació del mitjà ambiente i buscarem alternatives per a dur-les a terme. Participen en aquest projecte junt con alumnes de dos centres de França situats a Montpeller i en Saint Andre De Corcy, cerca de Lió. Els idiomes que treballaran els alumnes seran principalment el castellà i l’anglés; aprofitarem també per a conéixer i aprendre vocabulari en francés. A més treballarem l’educació inclusiva, l’aprenentatge col·laboratiu i el plurilingüisme, així com conéixer altres cultures i intercanviar experiències.
Elecció de logotips elaborats por els alumnes participants que entraran a concurs per a l’elecció del logotip que represente el nostre projecte.
Vídeo d’animació dedicat al nostre alumnat d’1 °C per a continuar des de casa con el projecte “Mi rutina contamina” a causa del confinament por la COVID-19.
Creació d’un llibre digital sobre el projecte que recull tot el procés de treball de l’alumnat abans de l’edició del vídeo final.
Vídeo final del projecte eTwinning “Mi rutina contamina”, la qual cosa han participat els alumnes de 1° ESO de l’IES XIXONA junt con alumnes del Còllege Marcel Pagnol a Montpeller i Còllege de la Dombes en Saint Andre De Corcy, França.
ETWINNING 3° ESO A: “DIBUIXANT LA SETMANA SANTA. TRADICIONS I TURISME”. 2019/2020
El nostre centre s’ha proposat realitzar un projecte E-Twinning des del Dep. de Religió en col·laboració con el Dep. de Geografia i Història, l’objectiu serà tractar les tradicions culturals i religioses de la Setmana Santa, presentat de manera multimèdia, dins d’una data preestablida, el treball final que consisteix en una seriós de dibuixos acompanyats de subtítols, escrits en la llengua materna i traduïts a l’anglés i/o francés, espanyol, italià.
Tot això per a promoure el patrimoni religiós, cultural i artístic local, a més crearem fullets con tota aquesta informació dirigits al turisme. L’IES Xixona treballarà colze con colze con el CS “Cotugno-Carducci-Giovanni XXIII” di Ruvo di Puglia (Itàlia) en un projecte on les llengües, les TIC ́s i el treball cooperatiu estan assegurats.
Hueso presentem els treballs que han desenvolupat els vostres companys de 3° ESO A, dins del projecte eTwinning “Dibuixant la Setmana Santa, turisme i tradicions” que està arribant a la seua fi. Ha sigut una experiència única i enriquidora per a alumnat i professorat, el poder participar en projectes europeus, compartir experiències i aprendre d’altres cultures, en el qual els alumnes han sigut els vertaders protagonistes de la seua història. Por això volem compartir-ho con tots vosaltres. eTwinning ha arribat al nostre I.E.S. per a quedar-se.
PROJECTE CANVI CLIMÀTIC
S’ha publicat un article en el portal nacional eTwinning en el qual es recullen els projectes sobre canvi climàtic en els quals heu participat com a exemple de bones pràctiques. El projecte triat “Mi rutina contamina”.
Enllaç: http://etwinning.es/es/buenas-practicas-cambio-climatico/
Treballant l’eco responsabilitat
Xixona – Después de un año de trabajo intenso y contratiempos técnicos, el proyecto ‘Trabajamos la noción de ecoresponsabilidad’ ha llegado a su conclusión con éxito. Los participantes han superado los obstáculos derivados del cambio de plataforma y ahora están preparados para solicitar el sello eTwinning en reconocimiento a su trabajo conjunto.
El equipo del proyecto ha llevado a cabo una buena colaboración con sus socios europeos durante todo el proceso. A pesar de las dificultades iniciales con la nueva plataforma, el equipo ha demostrado una gran dedicación y resiliencia para alcanzar los objetivos establecidos.
“Ha sido un año complicado, pero estamos muy satisfechos con los resultados que hemos logrado”, afirma Joan de Déu Martines, coordinador del proyecto. “Las dificultades técnicas no nos han frenado y hemos encontrado soluciones para asegurar la continuidad de nuestra colaboración. Estamos muy orgullosos del trabajo realizado por los estudiantes y de los vínculos que hemos establecido con otros países participantes”.
El cambio de plataforma supuso un reto inicial para el equipo, ya que los problemas técnicos afectaron la fluidez de la colaboración. Sin embargo, gracias a los esfuerzos incansables de los miembros del equipo y al apoyo técnico recibido, se pudo superar esta situación y restablecer la comunicación y la interacción entre los participantes.
Durante el proyecto, los estudiantes han tenido la oportunidad de trabajar conjuntamente en tareas educativas, compartiendo ideas, conocimientos y experiencias. Esta experiencia ha fomentado la comprensión intercultural y ha promovido la cooperación entre los diferentes países participantes.
Con la conclusión del proyecto, el equipo de ‘Trabajamos la noción de ecoresponsabilidad’ tiene la intención de solicitar el sello eTwinning, un reconocimiento europeo que valida la calidad del trabajo realizado en el marco del programa. Este sello será un testimonio del compromiso y la dedicación de los participantes en la promoción de la colaboración internacional y la excelencia educativa.
El proyecto ‘Trabajamos la noción de ecoresponsabilidad’ ha sido una experiencia enriquecedora para todos los participantes y ha destacado la importancia de la cooperación y el intercambio de conocimientos en el ámbito educativo. El equipo espera continuar colaborando en futuros proyectos para seguir promoviendo el aprendizaje colaborativo y la internacionalización en la educación.