El Xebic també és planeta

Partint d’un treball de recerca realitzat per l’alumnat del primer curs del cicle formatiu de grau superior d’Educació Infantil, hem pogut observar que, en diferents zones del centre, s’acumula fem, fins i tot al voltant de les papereres, amb la qual cosa deduïm que és un problema de conscienciació i responsabilitat personal.
La situació ens fa pensar que realment fa falta una labor de sensibilització cap a la cura de l’entorn en el qual ens movem, ja que, si en un espai relativament xicotet com és un centre escolar, es detecten tants indicadors, a nivell ciutadà es donaran també, i en conseqüència, si en cada centre, ciutat i país es repeteix el problema, arribem a parlar a nivell planetari.
És per això, que hem vist la necessitat de proposar aquest projecte, amb la finalitat de conscienciar a l’alumnat sobre la rellevància de mantenir cuidades, en principi, les àrees escolars, per a aconseguir un espai net, agradable i saludable i, sobretot, desenvolupar actituds i hàbits adequats que tinguin un ressò, també, fora de la zona escolar, ja que, com s’indica en el títol: el nostre institut també és planeta, i com indica el subtítol: cada xicoteta acció importa.
En l’IES Xebic som al voltant de 1000 persones entre alumnat, professorat i personal d’administració i serveis, nombre que, com a mínim, podríem fàcilment triplicar si comptem també les famílies.
A Ondara hi ha una població d’unes 7000 persones, a la Comunitat Valenciana hi ha unes 5.000.000, a Espanya sobre 48.000.000 i així podem anar sumant fins a arribar als 8.000.000.000 de persones que habitem el planeta. És important tindre en compte que eixos 8.000.000.000 de persones són la suma de cadascuna d’elles, amb la qual cosa, l’acció de cadascuna és bàsica. Aquesta és la informació que interessa que cada persona tinga present perquè arribe a sentir-se peça fonamental.