Art, Sostenibilitat i Aprenentatge Servei

Amb motiu del Nadal, tots els anys el Departament de Plàstica realitza un concurs de Postals Nadalenques en el qual participa, de manera voluntària, tot l’alumnat del centre. Enguany, en col·laboració amb la Comissió de Sostenibilitat, hem volgut reutilitzar estes postals, realitzant amb elles un Aprenentatge Servei per a donar-los una eixida. Aquest va consistir en regalar estes postals als ancians i ancianes de la Residència de majors, Solimar, a l’Olleria.

L’alumnat va personalitzar les postals amb felicitacions per a, posteriorment, entregar-les en la Residència. El dia 20 de Novembre junt amb una professora de Plàstica i una altra de la Comissió de Sostenibilitat van fer lliurament d’estes felicitacions, que van ser sortejades entre els i les majors. Allí ens esperava una sorpresa, ja que ens van repartir a tots i totes dibuixos realitzats per elles i ells i un centre nadalenc, que ja adorna el nostre centre.

Una vegada finalitzada la rifa, vàrem cantar junts nadales i vàrem ballar. Dir alguna cosa sobre els sentiments de l’alumnat és difícil, però n’hi ha prou amb dir que l’emoció ens va embargar durant tot el temps que vàrem estar en la Residència. Potser la millor paraula que defineix el moment va ser felicitat, una felicitat que es respirava en l’ambient. Fer riure als i les majors, cantar, veure les seues cares quan els tocava una postal, o no, va ser el millor regal que ens van poder fer a nosaltres.

Una experiència que l’alumnat desitja realitzar tots els anys, i que per descomptat el professorat secundarem.