Des del departament apostem per la implementació de metodologies actives que situen l’alumne en el centre del seu procés d’ensenyament-aprenentatge i el facen protagonista d’aquest. Així, algunes de les metodologies que emprem, són:
- GAMIFICACIÓ: Hem creat una gamificació per a l’assignatura de Matemàtiques en el primer curs d’ESO. Es pot veure la versió de la pàgina web del projecte per a l’alumnat en el següent enllaç: pàgina web així com una explicació detallada del projecte (encara sense finalitzar i disponible sols en valencià, pel moment) en l’enllaç següent: Gamificació Mathland
- APRENENTATGE COOPERATIU: Una de les metodologies que treballem al departament i que considerem essencial per al desenvolupament integral dels nostres estudiants així com per a afavorir el seu procés d’aprenentatge i les relacions socials, la solidaritat i la empatia, és l’aprenentatge cooperatiu. En el següent document, podeu trobar una guia -adaptada dels documents del Colectivo Cinética- per començar a implantar aquest tipus d’aprenentatge en un centre: guia aprenentatge cooperatiu. També podeu trobar 40 tècniques simples d’aprenentatge cooperatiu per a realitzar amb el vostre alumnat en l’enllaç següent: Tècniques simples de cooperatiu
- APRENENTATGE-SERVEI: Una altra de les metodologies que vam començar a implantar durant el curs 2019-2020 és l’aprenentatge-servei. En aquest cas, l’alumnat del Taller d’Aprofundiment de 1r d’ESO ajudava als estudiants dels centres de Primària de la localitat a entendre millor la nostra assignatura. Podeu trobar una descripció del projecte ací: Els padrins de les mates