PARTICIPACIÓ EN EL PROGRAMA “PRÀCTICA A L’UJI!”

El passat dimarts 26 de gener, 12 alumnes del nostre centre, 7 de 1r de BAT A (Mar Bastard, Zuhayr Raffas, Alex Stanciu, Maria Gil, Leticia Celades, Nesta Reig i Xavi Pachés) i 5 de 1r de BAT C (Clara Trilles, Joaquín Belenguer, Núria Castillo, Ainhoa Traver i Sílvia Escrig), van participar en el programa “Pràctica a l’UJI!”, en la modalitat proposada pel Grau d’Enginyeria Química.

Durant més de 3 hores, aquests 12 futurs científics van estar treballant en els laboratoris de l’Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals, sempre supervisats per professorat titular del Grau d’Enginyeria Química de l’UJI.

Les pràctiques que van realitzar, similars a les que fan els estudiants universitaris d’aquest grau, van ser les següents: Reactor discontinu de tanc agitat, Balanços de matèria en estat no estacionar, Balanços d’energia en estat no estacionari, Tractament fisicoquímic d’aigües industrials, Síntesi de nanopartícules de plata i Processos avançats de separació amb membranes.

Els nostres alumnes van poder gaudir de les magnífiques instal·lacions dels laboratoris de la Universitat, van utilitzar aparells molt avançats i van experimentar el treball científic en tota la seva extensió (realització de processos, pressa de dades, anàlisi de resultats, etc).

Va ser una experiència molt enriquidora per a ells i, sens dubte, els servirà de motivació per a continuar amb els seus estudis de ciències!