XERRADA UJI – Projecte Educatiu Musical TU KÈ?

El passat dimarts 30 de gener, el professor Yabel Fuertes Monzón, del departament de música del nostre IES (La Vall d’Alba), va tindre l’oportunitat de fer una xerrada a l’UJI referent a un dels projectes que organitza el mateix departament: el PROJECTE EDUCATIU MUSICAL TU KÈ?.

La xerrada va estar dirigida a l’alumnat del Màster de Secundària de Música.

En la sessió es varen tractar diversos temes detallant tot el projecte TU KÈ?:

• Definició i evolució del projecte.
  • Programes inherents: TU KÈ, Dibuixes?, TU KÈ, Balles?, TU KÈ, Em Sones?.
  • Les proves de selecció solista per a Cor, Ukelele elèctric i Percussió.
  • La integració del projecte dins del nou currículum de música: situacions d’aprenentatge, activitats i estratègies d’ensenyament, etc.
  • Els diferents recursos didàctics del projecte vinculats a l’aula de música.
  • Banc de recursos i materials professorat TU KÈ?.
  • Organització de la IV Edició.

També es van ficar en pràctica diverses activitats de l’actual edició (IV), que es treballen a l’aula de música, amb la possibilitat de veure, d’aquesta manera, les diferents propostes didàctiques/pedagògiques i l’aplicació directa que es realitza en l’alumnat amb l’ukelele, el cant coral, el ball i la percussió corporal.

A més, en la xerrada va participar l’IES Vila-roja, d’Almassora, on el professor Rodrigo Julià va fer una explicació del projecte que desenvolupa, un projecte molt interessant basat en la realització d’un musical.

En definitiva, va resultar una jornada molt enriquidora ja que es van donar a conèixer diferents projectes innovadors en els quals destaca la il·lusió i la motivació del propi alumnat. I tot això combinat amb l’autoexigència i el treball cooperatiu propis d’aquestes propostes educatives.

Per a acabar, cal agrair als professors titulars de l’àrea de Música de l’UJI, Alberto Cabedo Mas i Antonio Ripollés Mansilla, l’oportunitat de poder divulgar i transmetre vivències i projectes com aquests a futurs docents de música.

SALUT MUSICAL!

Projecte Educatiu Musical TU KÈ?