2023-2027 Centre acreditat Erasmus

Acreditació Erasmus en l’àmbit de l’Educació Escolar

L’IES Torrellano ha obtingut l’acreditació Erasmus en l’àmbit de l’educació escolar. Esta acreditació ens permetrà accedir a les oportunitats de mobilitat d’aprenentatge en el marc de l’acció clau 1 del programa Erasmus. L’acció clau 1 fa costat a les organitzacions perquè oferisquen oportunitats de desenvolupament professional i personal a estudiants, professors, formadors i un altre personal educatiu.

Per tant, l’Acreditació Erasmus dona suport al Pla Erasmus de l’IES Torrellano, que estableix com pretén el nostre centre educatiu organitzar les activitats de mobilitat i què és el que espera aconseguir en executar-les. Podem resumir els objectius de les acreditacions Erasmus en Educació Escolar de la següent manera (es pot consultar el programa detalladament en http://sepie.es/):

OBJECTIU GENERAL:

L’objectiu general del Programa és secundar, a través de l’aprenentatge permanent, el desenvolupament educatiu, professional i personal de les persones en els àmbits de l’educació, la formació, la joventut i l’esport, dins d’Europa i fora del seu territori, contribuint així al creixement sostenible, a l’ocupació de qualitat i a la cohesió social, a més d’impulsar la innovació i a enfortir la identitat europea i la ciutadania activa. Per consegüent, el Programa serà un instrument clau per a desenvolupar un Espai Europeu d’Educació i donar suport a la cooperació estratègica europea en el camp de l’educació i la formació, amb les seues corresponents agendes sectorials. Al seu torn, resulta fonamental per a impulsar la cooperació en matèria de polítiques de joventut en el marc de l’Estratègia de la UE per a la Joventut del període 2019-2027 i desenvolupar la dimensió europea en l’esport.

OBJECTIUS ESPECÍFICS:

– promoure la mobilitat educativa de les persones i els col·lectius, així com la cooperació, la qualitat, la inclusió i l’equitat, l’excel·lència, la creativitat i la innovació a nivell de les organitzacions i les polítiques en l’àmbit de l’educació i la formació;
– promoure la mobilitat en l’aprenentatge no formal i informal i la participació activa entre els joves, així com la cooperació, la qualitat, la inclusió, la creativitat i la innovació a nivell de les organitzacions i les polítiques en l’esfera de la joventut;
– promoure la mobilitat educativa del personal de l’àmbit esportiu, així com la cooperació, la qualitat, la inclusió, la creativitat i la innovació a nivell de les organitzacions esportives i les polítiques d’esport.

Cada curs, l’IES Torrellano sol·licitarà participar en projectes de mobilitat d’estudiants i personal. Estes sol·licituds, que tindran objectius concrets d’acord amb els objectius del Programa Erasmus, es donaran a conéixer cada curs, una vegada hàgem obtingut l’aprovació.

Durant el curs 2023-2024 se’ns han concedit un total d’11 mobilitats d’alumnat, que se seleccionaran segons els criteris que s’expliquen en l’apartat següent, d’entre l’alumnat que s’inscriga per a participar en el programa a través del FORMULARI DE PARTICIPACIÓ.

CRITERIS DE SELECCIÓ PER A les MOBILITATS (alumnat)

FORMULARI DE PARTICIPACIÓ EN EL PROGRAMA Erasmus+