Matèries optatives (DepAnglés)

Departament - Matèries - Optatives - Programacions - Pendents - Recursos - Activitats

Competència Comunicativa Oral en Anglès (CCOA)

"Competència Comunicativa Oral en Anglès (CCOA), és una optativa que s'ofereix a l'alumnat de 3r i 4t d'ESO. El requisit per a poder matricular-se en ella és tindre un 7 en l'anglès de l'any anterior, ja que no es tracta d'un taller de reforç sinò d'unes classes de perfeccionament i pràctica de l'habilitat oral, tant a nivell de producció com de recepció de missatges.

En l'aprenentatge d'una llengua és esencial conèixer bé la gramática i el vocabulari d'aquesta, però de què en serveix saber-ho tot dels temps verbals o tindre un coneixement ampli de termes, si després intentem comunicar-nos i no podem articular paraula? O la nostra pronúncia és inintel·ligible? L'objectiu d'aquesta assignatura es basa en això, per una banda, activar la capacitat de l'alumnat d'expressar-se en un anglés correcte i comprensible, i per l'altra, ajudar-los a aguditzar la seua comprensió de texts orals, en diferents accents, relacionats amb direfents situacions comunicatives.

Aquestos objectius s'aconseguiran amb l'escolta i la pràctica de diàlegs enmarcats en situacions comunes relacionades amb diferents temes qüotidians, com per exemple: Conèixer gent nova, parlar de les seues rutines diàries i gustos, situacions comunes a la casa o en el context educatiu, el context dels viatges, les compres en supermercats o botigues de roba, cóm demanar als restaurants o bars, la pràctica de receptes, cóm descriure objectes i persones, contar experiències del passat, activitats del temps lliure, situacions enmarcades en el món laboral, etc.

En totes aquestes pràctiques incidirem per tant en la millora de la pronúncia, l'activació del vocabulari que ja coneixen, l'adquisició de noves paraules i expressions que els ajuden a estructurar diàlegs i presentacions i també l'aprenentatge sobre aspectes culturals dels països angloparlants.

En definitiva, es tracta d'una assignatura per a desenvolupar la capacitat d'expressió i comprensió oral, ja siga mitjançant activitats en grup (representació de diàlegs) o individuals (presentació de projectes i exposicions orals sobre diversos temes). Una bona oportunitat per fer que els/les vostres fills i filles es "solten" d'una vegada per totes en l'anglés.