Taula d’Amnistia Internacional

TAULA D´AMNISTIA INTERNACIONAL

Dimarts, 19 de novembre. Al hall durant l´hora del pati (10:45-11:10)

Taula AmnistiaInternacional 20191119

Des de fa sis anys formem part de la Xarxa d´Escoles pels Drets Humans, creada per Amnistia Internacional.
Un dels objectius del Pla d´Igualtat d´aquest curs, és enfortir el grup d´alumnes activistes del centre i potenciar les accions al centre pels Drets Humans, de manera organitzada i directa.
Aquesta serà la primera acció, amb motiu del Dia Internacional dels Drets Humans (10 de desembre):
· TAULA D´AMNISTIA INTERNACIONAL: Dimarts, 19 de novembre. Al hall durant l´hora del pati (10:45-11:10)
   Un grup d´alumnes del centre, junt a dos voluntaris de l´ONG, s´encarregaran d´explicar l´acció a totes les persones que vulguen participar-hi.
   OBJECTIU: Sumar-nos a la recollida mundial de cartes i missatges de solidaritat, que tindrà lloc a 50 països del món.
En aquesta ocasió, Aministia Internacional ha proposat actuar en favor de:
Sobreviure al canvi climàtic, reclamar dignitat. Filipines, Marinel Sumook Ubaldo. Amb només 16 anys, Marinel Sumook Ubaldo va saber que havia de trobar la manera de protegir-se i protegir la seva comunitat dels desastrosos efectes del canvi climàtic. Al 2013 va sobreviure al mortífer tifó Yolanda per convertir-se en una destacada activista juvenil, amb l’objectiu d’aconseguir que els governs de tot el món facin front al canvi climàtic i abordin els seus efectes sobre la seva comunitat i d’altres en la mateixa situació. Dona suport a Marinel. Reclama suport per als i les supervivents del canvi climàtic.
Risc de presó per salvar vides. Grècia, Sarah Mardini i Seán Binder. A Grècia, es pot anar a la presó per salvar vides. Els ha passat als voluntaris de salvament Sarah Mardini, de 24 anys, i Seán Binder, de 25, que col·laboraven amb una organització de recerca i salvament marítim a Lesbos. Ajudaven persones en perill al mar, moltes de les quals fugien d’abusos als seus països. Però van acabar a la presó acusats d’espionatge, tràfic de persones i pertinença a una organització criminal. Digues a Grècia que retiri tots els càrrecs contra Sarah i Seán.
16 anys de presó per protestar contra l’ús obligatori del vel. Iran, Yasaman Aryani. Yasaman Aryani, actriu i gran aficionada a la muntanya, es va atrevir a desafiar les lleis sobre l’ús obligatori del vel a l’Iran. Amb el cabell totalment descobert, va repartir flors blanques entre dones que viatjaven en tren. Un vídeo del seu valerós acte de desafiament es va fer viral al març de 2019 i va donar peu a que fos detinguda per les autoritats de l’Iran. Ara Yasaman ha estat condemnada a l’escandalosa pena de 16 anys de presó, i tot perquè creu que les dones han de tenir llibertat per decidir quina roba vesteixen. Digues a l’Iran que posi Yasaman en llibertat ja

La informació apareix al següent enllaç.  Descarrega aquí https://nube.es.amnesty.org/index.php/s/6ANKbZsXMPfbjod

El valor de una firma (2′ 16″)

Taula d'Amnistia Internacional