Centre

L’institut va nàixer gràcies a l’impuls de l’Ajuntament de Sedaví,  sent alcalde D.Manuel Corredor, qui va propugnar la seua construcció davant la Conselleria d’Educació, regida llavors per D. Ciprià Ciscar. L’ajuntament va fer un important esforç econòmic comprant i cedint els terrenys per a la seua construcció i des de llavors ha participat en l’esdevindre del centre. Sra. Carmen Plá, va ser la primera regidora d’educació que va iniciar aquesta col·laboració permanent. Aqueixa mateixa línia han seguit els successius regidors i alcaldes del consistori qui han apreciat en l’IES com una part valuosa i pròpia de la comunitat de Sedaví.

El primer curs va començar com a extensió de l’IB de Picanya en els locals provisionals del Carrer San Torcuat, passant a ser Institut de Batxillerat de Sedaví l’any següent. El curs 13/14 es van complir els 25 anys de funcionament del centre. El segon curs, 89/90, es va inaugurar l’actual edifici sota la direcció de Sra. Patricia Ochoa, nomenada dos anys abans com a directora en comissió de serveis. Durant aquest període es va fer l’important pas de posada en marxa del centre. Gran part del professorat més veterà es van incorporar en aqueixos primers anys. El primer director electe va ser Sr. José Rodríguez, els seus quatre anys al capdavant del centre van ser anys de consolidació educativa, posada en marxa de la línia en valencià i de desenvolupament de les infraestructures: saló d’actes, biblioteca, aula d’informàtica. Així com d’extensió del teixit participatiu de pares i alumnes: viatges, clubs d’informàtica, música, festa fi de curs etc. Li van seguir els set cursos de Sr. Manuel Simón, qui va ser triat per al curs 94/95. La seua personalitat va contribuir a la creació d’un ambient pròxim i educatiu en què tots ens sentíem partícips. En aquest període es va produir el fet notable de la implantació anticipada del sistema educatiu LOGSE, passem a ser Institut d’Ensenyament Secundari. Els canvis van portar una mutació considerable en la configuració del centre amb la incorporació dels dos primers cursos de l’ESO acompanyats de companys/as, professorat de primer cicle, alguns d’ells de llarga trajectòria en el món educatiu del nostre municipi. L’actual director, Héctor Pérez va iniciar la seua tasca en 2001/02, amb Joan Ramón Belló com a Cap d’Estudis i posterioment amb José Manuel Tur com a Cap d’Estudis, Manuela Picazo, Vicedirectora i Matias Segura de Secretari.

Són anys rics en un treball educatiu constant i eixit bé en termes generals així com mostren les estadístiques educatives, reconeguts a vegades per premis extraordinaris i diplomes. El nostre alumnat ha participat en una gran quantitat de programes i activitats: club de música, intercanvis amb Holanda, Suècia, Itàlia,.. competicions esportives, concursos literaris, de vídeo i fotografia, etc. exposicions, teatre i una infinitat de viatges per Europa, Espanya, i la Comunitat Valenciana. Des de fa alguns anys es desenvolupa un reeixit programa internacional com a centre acreditat Erasmus en coordinació amb altres països europeus. D’altra banda es realitzen intercanvis amb centres de Suècia i França.

Des de fa temps s’han millorat els serveis i especialitats: psicopedagoga, atenció terapèutica, Dpts de tecnologia i informàtica, etc. Nombrosos joves, més de 10000, s’han format acadèmicament i humanament juntament amb nosaltres. Antic alumnat del centre s’ha dispersat per universitats, empreses i treballs en els quals alguns han aconseguit molt altes cotes d’excel·lència i reconeixement professional, i molts altres s’han recolzat en la formació rebuda per a integrar-se en el món laboral i social.

Sempre ha sigut un tret característic del centre tant la bona inserció social, laboral i ciutadana dels nostres exalumnes, com el bon record que han manifestat cap als seus anys de formació en l’IES. El centre va arribar a comptar prop de 900 alumnes en els primers cursos, en què era centre comarcal. En l’actualitat, en la seua gran majoria procedeixen de Sedaví i Alfafar.
En aquests anys, multitud de bons professors i professores han dedicat el seu esforç i bon fer, per a contribuir a un clima educatiu pròxim i estimulant. Al costat d’ells el personal d’administració i serveis dels quals la més veterana, Conxa Blanch, es manté des dels primers anys. D’altra banda en aquesta marxa sempre ha participat l’AMPA de la IES que ha comptat sempre amb un grup de pares i mares defensors de l’escola pública i els seus valors. Al llarg d’aquests anys s’han mostrat col·laboradors, generosos i participatius. En aquesta breu ressenya és necessari un breu esment a aquell professorat, amics i amigues , que ens han deixat, uns de trasllat a la recerca d’un centre més pròxim a la seua residència, (Cristina, Rosa, Begoña, Manolo, Pepa, Lola, Alicia, Xavier, Teresa, Amparo Aparisi, Leonor….) uns altres feliçment jubilats i jubilades: (Ángeles, Mila, Juanjo, Laura, Ricardo, Vicente, Mª José, María, Teresa, ……..) i altres amigues ja en el record però inoblidables per a tots (Matilde, Isabel, Elena).

Una salutació a tants alumnes, famílies, professors i professores i personal d’administració i serveis que formen, i han format part, d’aquesta gran família IES de Sedaví.