23 d’abril.

Dia del llibre en l’IES Sant Blas.

Amb motiu del dia del llibre, en l’IES Sant Blas hem dut a terme diferents activitats. L’alumnat ha compartit una lectura al llarg del  matí amb tots i totes les seues companyes i han fet dibuixos, escrit frases sobre cartolines i les han distribuído pel centre. A més, l’equip coordinador de la Sala de Lectura ha organitzat un Book Tube on l’alumnat i professorat ha pogut gravar-se recomanant un llibre que s’haja llegit i els haja agradat especialment. Tots els vídeos s’han estat veient i continuaran veient-se en la pantalla de l’hall de l’institut. Les escales del centre també han canviat: s’han instal·lat vinils amb els títols de llibres de diferents temàtiques. En totes les aules i durant l’inici de les classes l’alumnat ha estat llegint alguns fragments de llibres que ells i elles mateixes han portat.

El Dia Internacional del Llibre és una festivitat celebrada internacionalment cada 23 d’abril amb l’objectiu de promoure la lectura. Per això el Departament de Valencià ha convidat hui a Miquel Àngel Giner Bou, per a fer una trobada amb l’alumnat de 3r de l’ESO que ha llegit, durant este curs, la trilogia d’Anna Dèdalus. Ha sigut tot un plaer compartir amb l’autor totes les inquietuds lectores. Assenyalar també que esta celebració té el seu origen en la Festa de Sant Jordi celebrada a Catalunya, on ha sigut tradició des del segle XV que els homes regalen roses a les seues estimades. En 1925, el valencià Vicent Clavel va proposar que, a canvi, les dones obsequiaren als homes amb un llibre.

Finalment i en el marc d’este dia, part del professorat ha participat en el “Amic del Llibre Sostenible” que ha consistit en un intercanvi de llibres. Esperem i desitgem que hi haja molts més dies del llibre durant l’any.