Agrupació centres Viatge a Astúries 22-23

PROJECTE INTERCENTRES “CULTIVANT VALORS CREEM FUTUR”

Des del 24 al 28 d'octubre alumnes i professors, pertanyents a set centres diferents de tota la geografia espanyola, han conviscut en les primeres jornades intercentres realitzades enguany a Astúries.

Dins del marc del Projecte Intercentres “Cultivant valors creem futur” alumnes del nostre centre, pertanyents als nivells de 2n, 3r i 4t ESO, s'han allotjat en el Càmping Deva, a pocs quilòmetres de Gijón, per a participar en elles.

El primer dia van tindre lloc les presentacions de cadascun dels centres participants:

IES Sant Blas d'Alacant
 IES Vila d'Alguazas en Murcia
 IES Mar Mediterraneo d'Almeria
 IES Cristobal Pérez Pastor de Tobarra
 CEIP La Llacuna de Valladolid
 CEIP Bona Vista de Gran Canària
 l'Escola d'Infantil Peña Careses de Pola de Siero
Es van mostrar, a través de sensacionals presentacions i vídeos, el treball que es realitza en cadascun dels centres. Tots amb un denominador comú: estudi i implantació dels objectius de desenvolupament sostenible proposats per l'ONU. Cadascun dels centres han anat desenvolupant aquests objectius seguint un eix vertebrador , la posada en marxa i manteniment d'un hort escolar.

L'acolliment per part de l'Escola Infantil Peña Careses va ser magnífica. Al pati de la mateixa van poder gaudir d'un menjar de germanor que va donar pas al primer contacte entre els alumnes dels diferents centres. La resta de la setmana va transcórrer amb la visita a diferents llocs d'interés com El Museu del Juràssic, la senda de l'os, l'Ecomuseo miner de la Vall de Samuño o la fàbrica de Sidra el Gaiter a Villaviciosa.

Una experiència única, tant per a alumnes com professors, que durant uns dies van poder enriquir-se de les diferents experiències de tots els centres que han participat en aquest projecte. Dies per a compartir, aprendre, conéixer i sobretot cultivar les bones pràctiques per a crear un futur millor.