Protocol vagues estudiantils

Els sindicats d’estudiants convoquen, a vegades, jornades de vagues o manifestacions per a mobilitzar a l’alumnat dels instituts. Per a una adequada gestió d’esta situació, els detallem el protocol que s’aplica en el Botet durant estes jornades.

1. Que hi haja més de 20 alumnes (en tot el centre) que avalen laconvocatoria.
  2. Informar en el centre segons el procediment establit amb un mínim de 5 dies naturals (dissabte i diumenge compten) d’antelació.
  3. L’escrit a presentar pots descarregar-lo en esta mateixa pàgines(Llistat de firmes per a sol·licitar la decisió col·lectiva de no assistència a classe):
  4. Només és aplicable a alumnat de 3r d’ESO d’ara en avant (els grups de 1r i 2n d’ESO no poden ser convocats a la “vaga”).
  5. Tot alumnat menor d’edat ha de presentar emplenat i firmat per un tutor/a legal la corresponent autorització (Autorització per a la No Assistència a Classe).
  6. En cas que es complisquen els requisits esmentats, la no assistència a classe serà considerada amb caràcter general una falta justificada, serà tractada pel professor corresponent com a tal, i en cap cas serà objecte de sanció disciplinària.
  7. Si l’alumnat no complix el que indica la normativa o no presenta correctament la sol·licitud, no pot exercir este dret. L’alumnat que no comunica la seua participació en el termini establit o estiguen matriculats en primer o segon d’ESO tindran una falta sense justificar amb les conseqüències acadèmiques o disciplinàries que tal cosa puga implicar si és el cas. El mateix passaria si no hi ha més de 20 alumnes en tot el centre que avalen la convocatòria.
  8. L’alumnat que no vulga participar en estes convocatòries, tindrà dret a assistir a les seues classes amb normalitat. El centre garantix a l’alumnat que no fa “vaga” el seu dret d’assistir a classe i de romandre degudament atesos. La decisió de fer “vaga” és una decisió legítima, però personal i unilateral, raó per la qual el professorat no té obligació de modificar la seua programació d’aula per a eixe dia.
  9. Quant als exàmens fixats per a les jornades que coincidisquen en “vaga”, seran canviats de data o realitzats en un altre moment per l’alumnat que realitze la jornada de “vaga” legalment, segons marca la normativa.

La normativa en vigor està arreplegada en l’article 34 del DECRET 39/2008, de 4 d’abril, del Consell, sobre la convivència en els centres docents no universitaris sostinguts amb fons públics i sobre els drets i deures de l’alumnat, pares, mares, tutors o tutores, professorat i personal d’administració i servicis. DOCV Num. 5738 (09-04-2008).