Durant l’última setmana de maig, el nostre centre va tindre el plaer d’acollir un grup d’alumnes i dues professores de l’institut de Budapest (Hongria) Gyermekek Háza Alternatív Általános Iskola és Gimnázium, dins del programa Erasmus, una experiència molt enriquidora que ha afavorit l’intercanvi cultural, la convivència i la pràctica oral de la llengua anglesa.
Al llarg de la setmana, els participants van participar en diverses activitats de convivència, tallers i eixides destinades a conéixer el nostre patrimoni, la nostra cultura i l’entorn natural. Entre les visites més destacades es troben el castell de Banyeres de Mariola, on van poder descobrir la història de la localitat i gaudir d’unes magnífiques vistes, i les covetes dels moros de Bocairent, un dels enclavaments més singulars de la zona.
També es va realitzar una excursió a la ciutat de València, que va permetre als alumnes conéixer alguns dels seus espais més emblemàtics i apropar-se a la realitat cultural valenciana. Allí tots junts vam visitar el centre històric, la Ciutat de les Arts i les Ciències i la platja de la Malvarrosa. A més, es va organitzar una ruta senderista per l’entorn natural de Banyeres de Mariola, fomentant el contacte amb la natura i els hàbits saludables.
La setmana es va completar amb un dinar de germanor que va reforçar els llaços d’amistat entre els participants. Aquesta experiència Erasmus va ser molt positiva i va deixar un record inesborrable en tots.
