10 MESOS 10 CAUSES OCTUBRE : STOP A L’ASSETJAMENT ESCOLAR (3 DE NOVEMBRE)

3 DE NOVEMBRE - STOP A L’ASSETJAMENT ESCOLAR

La violència i l'assetjament escolar, inclòs el ciberassetjament, són freqüents i afecten nombrosos xiquets i adolescents. Els Estats Membres de la UNESCO van designar el primer dijous de novembre de cada any com a Dia Internacional contra la Violència i l'Assetjament a l'Escolar, inclòs el Ciberassetjament, reconeixent així que la violència a l'entorn escolar sota totes les seves formes atenta contra els drets dels infants i els adolescents, la salut i el benestar.

Aquest Dia té com a objectiu sensibilitzar les persones a escala mundial sobre el problema de la violència en línia i el ciberassetjament, les seves conseqüències i la necessitat de posar-los fi. També fa una crida als alumnes, els pares, els altres membres de la comunitat educativa, les autoritats encarregades de l'educació i els diversos sectors i associats, inclòs el sector de les tecnologies, a posar atenció a aquest problema per incitar-los a contribuir a la prevenció de la violència en línia, amb vista a garantir la seguretat i el benestar de nens, nenes i joves.

(Font https://www.unesco.org/es/days/againts-school-violence-and-bullying)

Seguint les directrius anteriors de la UNESCO, des del nostre institut volem fer una crida als alumnes, pares i tots els membres de la comunitat a través d'una activitat per sensibilitzar la importància d'eradicar aquest problema dels nostres centres educatius. Al vestíbul de l'institut podreu vore una performance que donarà visibilitat a aquest problema i que estarà exposada des del divendres 28 d'octubre.

Per mostrar el vostre suport podreu fer-vos un “selfie” amb els nostres protagonistes, per, posteriorment, etiquetar-lo amb el hashtag #iespladenadalstopbullying a les vostres xarxes socials.