PREMI INTERNACIONAL PORTE D’EUROPA

L’IES Penyagolosa ha resultat un dels 20 guanyadors del concurs internacional del Govern d'Itàlia Porte d'Europa, al qual participen centres de tot el continent. Es tracta d’una iniciativa que ens va proposar el centre italià CN Cirillo de Bari (amb el que compartim el projecte Erasmus+ “Ciutats integradores i sostenibles”). El concurs tracta de fomentar la integració i la solidaritat amb els refugiats que creuen el Mediterrani. Per participar calia presentar una creació artística que tractarà el tema, feta entre alumnes dels dos centres. Van participar alumnes de 1r d’ESO, que van fer un taller de poesia coordinat pel col·lectiu poètic El almadar i alumnes de 4t d’ESO i 1r de batxillerat, amb els que Paco Breva i Miguel Torija van fer un taller de microrelats.

Des de l’IES Penyagolosa vam escollir 30 dels més de 150 microrelats i poemes que els alumnes van escriure. Finalment d’eixos 30, els alumnes italians van seleccionar els de Dalia Estefania Dorogea, Alex Escrich, Carlos Safont, Javier Ríos i Rubén Tirado, que són els que apareixen al recull que vam presentar al concurs.

De totes les propostes presentades per centres de tota Itàlia (junt amb els seus centres col·laboradors de països europeus), una de les 20 guanyadores és la nostra.
El premi consisteix en un viatge de 3 dies a l’illa de Lampedusa per a alumnes de tots els centres guanyadors. L’objectiu del viatge és participar en tallers, exposicions, visites guiades... relacionades amb la temàtica de la iniciativa i conviure amb les alumnes de la resta de països. Aquestes jornades s’anomenen “Porte d’Europa” i es celebren tots els anys a principis d'octubre.

A causa de la pandèmia, aquesta edició s’ha posposat per a octubre de 2021 i serà llavors quan els nostres alumnes podran participar.