Copa Cangur, enhorabona als 2 equips representants de l’IES Penyagolosa

La Copa Cangur és un concurs presencial de resolució de problemes de matemàtiques per a equips de centre. Els equips estan formats per 7 alumnes de 1r i 2n d’ESO (categoria Cadet) o bé 7 alumnes de 3r i 4t d’ESO (categoria Júnior).

En la primera fase del concurs es presenten 12 problemes i 60 minuts de temps per fer-ne els màxims possibles. És una cursa contra rellotge on la puntuació obtinguda per cada problema va variant durant el concurs, i per tant l’estratègia d’equip és molt important! A més, durant el desenvolupament de la prova els equips poden seguir en directe l’estat del concurs, tant la puntuació i la classificació, com els encerts i errors que porten acumulats cadascun dels participants. Això el fa un joc emocionant i divertit, amb les matemàtiques com a protagonistes.

La primera fase del concurs es va celebrar el darrer dijous 25 de gener en diverses seus locals repartides arreu del territori, la seu de Castelló va ser a la UJI. El primer equip classificat de cada seu es classifica per a la gran final nacional, que enguany se celebrarà a La Garriga.

Dijous passat, l’IES Penyagolosa va tindre representació tant en la categoria cadet com en la júnior. I en les dues categories, els equips del nostre institut es van classificar primers en la seua categoria. ENHORABONA XICS I XIQUES! I ARA….ÀNIMS PER A LA SEGÜENT FASE A LA GARRIGA!