INNOVEM AMB L’AULA STEAM OBERTA

L’alumnat de 1r d’ESO està participant en un projecte d’aula oberta en el que les famílies són part fonamental. Està resultant una experiència enriquidora tant per al professorat i alumnat com per als familiars.

Volem donar les gràcies a les famílies per la col·laboració i animar-vos a continuar assistint en les pròximes sessions.

Què vol dir STEAM?

El terme STEM va ser encunyat per la National Science Foundation, una agència federal independent que dona suport a la ciència i l’enginyeria dels EUA, per referir-se a les disciplines de ciència, tecnologia, enginyeria i matemàtiques (Science, Technology, Engineering, Maths). Dins la societat, des de fa uns anys, es va fer palesa la necessitat d’incloure-hi la disciplina artística i el disseny. L’Escola de Disseny de Rhode Island va recollir aquest anhel, contribuint a la popularització de l’acrònim STEAM, en referència ara a ciència, tecnologia, enginyeria, art i matemàtiques.

En l’entorn educatiu, l’STEAM fa al·lusió, per tant, a un model d’aprenentatge integrador basat en l’ensenyament d’aquestes cinc disciplines. Aquest model sol utilitzar metodologies com l’aprenentatge reflexiu o l’aprenentatge basat en projectes, els quals afavoreixen el procés formatiu de l’aprenent mitjançant el seu procés de recerca particular en donar resposta a les preguntes o els desafiaments plantejats a classe. D’aquesta manera, l’estudiantat incorpora habilitats com ara la resolució de problemes a través del mètode científic, però també l’ús de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC).

Text extret del Blog de l’eLearning Innovation Center de la Universitat Oberta de Catalunya.

Podeu llegir l’article complet «El paper de les STEAM en l’ocupabilitat i la reducció de la bretxa digital femenina» en el següent enllaç.