L’alumnat de 1r d’ESO està participant en un projecte d’aula oberta en el que les famílies són part fonamental. Està resultant una experiència enriquidora tant per al professorat i alumnat com per als familiars.
Volem donar les gràcies a les famílies per la col·laboració i animar-vos a continuar assistint en les pròximes sessions.
Què vol dir STEAM?
El terme STEM va ser encunyat per la National Science Foundation, una agència federal independent que dona suport a la ciència i l’enginyeria dels EUA, per referir-se a les disciplines de ciència, tecnologia, enginyeria i matemàtiques (Science, Technology, Engineering, Maths). Dins la societat, des de fa uns anys, es va fer palesa la necessitat d’incloure-hi la disciplina artística i el disseny. L’Escola de Disseny de Rhode Island va recollir aquest anhel, contribuint a la popularització de l’acrònim STEAM, en referència ara a ciència, tecnologia, enginyeria, art i matemàtiques.
En l’entorn educatiu, l’STEAM fa al·lusió, per tant, a un model d’aprenentatge integrador basat en l’ensenyament d’aquestes cinc disciplines. Aquest model sol utilitzar metodologies com l’aprenentatge reflexiu o l’aprenentatge basat en projectes, els quals afavoreixen el procés formatiu de l’aprenent mitjançant el seu procés de recerca particular en donar resposta a les preguntes o els desafiaments plantejats a classe. D’aquesta manera, l’estudiantat incorpora habilitats com ara la resolució de problemes a través del mètode científic, però també l’ús de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC).
Text extret del Blog de l’eLearning Innovation Center de la Universitat Oberta de Catalunya.
Podeu llegir l’article complet «El paper de les STEAM en l’ocupabilitat i la reducció de la bretxa digital femenina» en el següent enllaç.