PEPLI – Programa d’Educació Plurilingüe i Intercultural

Aquest curs 2021-22 entra en vigor l’aplicació de la Llei 4/2018 (modificada d’acord amb l’article 2 del Decret Llei 2/2020 de 3 d’abril) per la qual es regula i promou el plurilingüisme en el sistema educatiu valencià. Aquesta llei és el referent normatiu a través del qual s’estructura l’ensenyament i l’ús vehicular de les llengües curriculars. Allí es determina que tots els centres sostinguts amb fons públics han d’aplicar el Programa d’Educació Plurilingüe i Intercultural.

L’esmentat programa estableix el temps mínim destinat als continguts curriculars en cada llengua (valencià, castellà i llengua estrangera), que inclou les hores de cada àrea lingüística i les àrees o matèries en les quals s’utilitze cada llengua:

  • En valencià i castellà: el 25% mínim
  • En anglés: entre el 15% i el 25%. En infantil, el 10%. En batxillerat i cicles formatius de formació professional, entre el 10% i el 25%

D’acord amb aquests percentatges, cada centre hem hagut de concretar l’aplicació del PEPLI, d’acord amb les necessitats del context socioeducatiu i lingüístic, amb l’objectiu de garantir l’adquisició de les competències plurilingües i interculturals. Aquesta concreció l’hem reflectida en el nostre Projecte Lingüístic de Centre (PLC) i ha estat aprovada en Claustre i en Consell Escolar.

Segons s’indica en la Llei 4/2018, de plurilingüisme, el Programa d’Educació Plurilingüe i Intercultural ha d’aconseguir els següents objectius:

  • Garantir que l’alumnat adquirisca una competència plurilingüe: domini oral i escrit del valencià i del castellà, domini funcional d’una o més llengües estrangeres, contacte amb les llengües pròpies d’una part de l’alumnat.
  • Promoure l’interés i la curiositat per les llengües, coneixement del seu funcionament, perspectiva crítica sobre l’ús social de les llengües.
  • Garantir la igualtat d’oportunitats de l’alumnat i la integració en la societat valenciana a través del coneixement i ús de les llengües.
  • Garantir la normalització de l’ús social i institucional del valencià dins del sistema educatiu.

A més a més, per a elaborar el nostre PLC, ens hem hagut de basar en els percentatges que ens venen predeterminats pels col·legis adscrits. Tot i això, en alguns cursos s’han quedat per davall del que s’estableix com a mitjana, però hem assolit el compromís d’anar incrementant de forma progressiva els percentatges de valencià per arribar al que ens pertoca.

DESCÀRREGA DE L’ARXIU: https://portal.edu.gva.es/iespacomolla/wp-content/uploads/sites/638/2025/01/Programa-dEducacio-Plurilingue-i-Intercultural-PEPLI.pdf

Avís de privacitat

Este lloc web utilitza només cookies tècniques necessàries per al seu funcionament. No s’emmagatzemen dades amb finalitats publicitàries ni es comparteixen amb tercers. S’utilitza analítica interna sense cookies, i només es recull la IP amb finalitats de seguretat.

Veure política de cookies