Nostre Projecte

2024-1-ES01-KA121-SCH-000204999

Objectius del Nostre Projecte Erasmus+

Objectiu 1: LEARNING ABROAD. Creant nexes.

Què desitgem aconseguir?

• Volem conéixer i adaptar mètodes educatius d’altres països per enriquir el nostre propi sistema educatiu.

Explicació:

• El nostre sistema educatiu està en constant canvi i necessitem conéixer com es desenvolupen diferents projectes educatius en altres països. Això ens permetrà adaptar competències i mètodes d’aprenentatge que beneficien els nostres estudiants.

Temporalització:

• Esperem veure resultats en almenys dos anys, encara que seria ideal un període més llarg per planificar estratègies de mobilitat i concretar projectes educatius.

Avaluació del Progrés:

• Realitzarem memòries de cada activitat de mobilitat i formació, reunions periòdiques durant i després de les mobilitats, i informes d’efectivitat de les competències adquirides.

Objectiu 2: LET’S DO IT. Creant vincles.

Què desitgem aconseguir?

• Crear projectes educatius interdisciplinaris que fomenten la mobilitat i el contacte entre estudiants europeus, promovent la creativitat i la pràctica de competències.

Explicació:

• Després de la formació del personal docent, donarem forma a projectes educatius on la mobilitat estudiantil siga clau. Busquem fomentar la convivència, l’intercanvi de coneixements i la creació de nexes culturals entre estudiants de diferents països.

Temporalització:

• Esperem veure resultats entre 3 i 5 anys. Cada mobilitat ens proporcionarà experiències úniques i avaluacions diverses.

Avaluació del Progrés:

• Es realitzaran memòries de cada activitat, reunions periòdiques, informes de competències adquirides, i rúbriques d’avaluació i millora per part d’estudiants i docents.

Objectiu 3: GOT IT. Desarrollant competències.

Què desitgem aconseguir?

• Desenvolupar competències plurilingües i internacionalitzadores, fomentant un model d’aprenentatge basat en projectes (ABP) i tasques, superant barreres nacionals per formar futurs ciutadans europeus.

Explicació:

• En una primera fase, els docents participaran en cursos de formació i immersió lingüística a l’estranger. En tornar, transferiran el que han après als seus companys i alumnes. Aquest enfocament busca integrar experiències d’immersió lingüística i compartir l’aprenentatge a nivell europeu.

Temporalització:

• Esperem veure resultats entre 3 i 5 anys, amb avaluacions contínues i diferents experiències d’aprenentatge.

Avaluació del Progrés:

• Es realitzaran memòries, reunions periòdiques, informes de competències, i rúbriques d’avaluació i millora.

Participants del Projecte

Estimacions de Participants:

• Estimem que 12 docents participaran en el projecte, tenint en compte possibles incorporacions i baixes. Per als estudiants, començarem amb 12 alumnes més 2 professors acompanyants. A partir del segon any s’incrementarà gradualment la quantitat dels participants.

Perfils de Participants:

• Involucrarem docents de diferents departaments amb un nivell mínim B2 d’anglés. Els alumnes seleccionats seran aquells motivats per l’aprenentatge basat en projectes i amb un clar interés en el programa.

Elecció de Cursos i Activitats

Per al Professorat:

• Els docents poden triar cursos de formació que milloren les seues competències lingüístiques, pedagògiques i tecnològiques, així com aquells que proporcionen estratègies innovadores d’ensenyament.

Per als Alumnes:

• Les activitats poden incloure intercanvis escolars, projectes col·laboratius amb estudiants d’altres països, i la participació en activitats culturals i educatives que promoguen l’aprenentatge pràctic i la integració cultural.