Història

L’IES MBV d’Utiel és un institut d’Ensenyament Secundari que procedeix de l’antic Institut de Formació Professional que es va crear a Utiel en el curs 1985-86 per transformació de l’Escola de Capacitació Agrària que la Conselleria d’Agricultura havia creat i mantingut fins a aqueix moment en l’edifici d’Extensió Agrària, seu de l’institut fins al curs 1999-2000.

L’Institut té una clara i ben definida projecció comarcal, ja que des del seu inici com a I.F.P. les seues classes es van omplir amb alumnes/as d’Utiel i de tots els pobles que ens envolten, els mateixos que omplin actualment les aules en l’Ensenyament Secundari, en els Batxillerats i els nous Cicles Formatius.

L’I.E.S. “Miguel Ballesteros Viana” adopta aquest nom específic al febrer de 1999 per una Ordre del Conseller d’Educació, atesa la sol·licitud que va fer el Consell Escolar de l’Institut el 27 de gener de 1998, donant-li el nom de l’historiador utielano que va elaborar la primera història de la població en 1899. S’afig així un acte més a l’homenatge que fan el poble i l’Ajuntament d’Utiel al seu il·lustre paisà.